امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیران سلامت در بخش خدمات تشخیصی و غربالگری مشارکت کنند

ری - ابتکارآنلاین: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: امروزه در نوزادان و بزرگسالان بسیاری از بیماری‌ها با خدمات تشخیصی و غربالگری‌های ارزان قیمت قابل پیشگیری است و خیران سلامت در کنار مشارکت های عمرانی می توانند در این گونه موارد نیز کمک کنند.
کد خبر: 14295
زمان انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ بعد از ظهر -
23 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – دکتر مصطفی امینی در جمع اعضای هیات مدیره مجمع خیران سلامت این شهرستان با اشاره به نقش و جایگاه مهم خیران در کمک به توسعه بخش های بهداشت و درمان اظهار داشت: خیران سلامت با شناسایی و رفع نیازهای مختلف بهداشتی و درمانی می توانند کمک بزرگی برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری باشند.

وی به ویژگی های شهرستان ری از جمله وسعت و پراکندگی و جمعیت زیاد اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه کردن در بخش بهداشت و پیشگیری، سرمایه گذاری است و این هزینه با ساخت بیمارستان و مراکز تخصصی درمانی قابل مقایسه نیست، ضمن اینکه با بیماری افراد هزینه های زیادی به خانواده و کشور تحمیل می شود.

این مسئول با قدردانی از احساس مسئولیت اعضای هیات مدیره خیران سلامت شهرستان ری افزود: بدون شک فعالیت های ارزشمتد خیرین سلامت، جز با نگاه خیرخواهانه و خداپسندانه قابل ارزش گذاری نیست.

دکتر مجید دل آور مدیر عامل مجمع خیران سلامت شهرستان ری نیز در این جلسه ضمن بیان تاریخچه تاسیس مجمع خیرا سلامت کشور و فعالیت های آن، به معرفی اعضای هیات مدیره و نحوه شکل گیری این مجمع در شهرستان پرداخت.

شهرستان ری از نظر بهداشت و درمان تا سال ۱۳۶۸جزو مر کز بهداشت جنوب قرار داشت و از اواخر سال ۱۳۶۹ شبکه بهداشت و درمان ری تشکیل و زیر نظر سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استان تهران قرار گرفت.

در سال ۱۳۷۲پس از ادغام ساز مانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها با دانشگاههای علوم پزشکی کشور شبکه بهداشت و در مان شهرستان ری نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *