امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمبود زیرساخت‌های فرهنگی عامل مهاجرت هنرمندان به پایتخت

قزوین – ابتکارآنلاین: مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: فراهم ساختن زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان مانع از مهاجرت هنرمندان به پایتخت می‌شود.
کد خبر: 14351
زمان انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ بعد از ظهر -
46 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – کاظم نظری مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد در سفر یک روزه به استان قزوین گفت: ما در وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد تا این شهر بتواند دارای یک سالن تخصصی حوزه تئاتر شود و فعالان این حوزه بتوانند از ظرفیت آن بهره‌مند شوند ضمن اینکه از مهاجرت هنرمندان استان به تهران جلوگیری شود.

نظری با اشاره به اینکه جشنواره صاحبدلان تنها جشنواره دینی و اعتقادی است که وزارتخانه دارد، افزود: این جشنواره برای وزارت فرهنگ و ارشاد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تاکنون ۱۲ دوره جشنواره صاحبدلان برگزار شده و سال گذشته هم سعی شد این رویداد با یک نگاه بین المللی اجرا شود و بسیاری از استان‌ها هم خواهان میزبانی دوره بعدی این جشنواره هستند.

مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: سال گذشته در سفر به استان قزوین صحبت‌هایی با استاندار قزوین داشتیم و بر این موضوع تاکید شد که برپایی جشنواره نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی و سالن‌های مناسب است و استاندار قزوین عنوان داشتند که مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برای برگزاری جشنواره صاحبدلان آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: قزوین با برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی بی نظیر به نوعی می‌توان گفت اصفهان کوچک است، اما متاسفانه از نظر زیرساخت‌های فرهنگی، از جهت داشتن سالن‌های مناسب ضعیف است.

نظری عنوان کرد: ما هم در وزارتخانه پیگیری خواهیم کرد تا این شهر بتواند دارای یک سالن تخصصی حوزه تئاتر شود و فعالان این حوزه بتوانند از ظرفیت آن بهره‌مند شوند ضمن اینکه از مهاجرت هنرمندان استان به تهران جلوگیری شود.

وی بیان کرد: معتقدم بازوان اصلی حوزه نمایش در استان ها، انجمن‌های نمایشی می‌باشد و اصولا انجمن‌های نمایشی هم بر این اساس تشکیل شده است.

مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: ما شبانه روز در تلاش برای خدمت به جامعه تئاتری کشور هستیم و از آقای براتی که از مدیران لایق، شناخته شده و خوش نام کشور هستند؛ تقاضا داریم در تقویت حوزه انجمن‌های نمایشی استان قزوین تلاش کنند چراکه استان قزوین از هنرمندان تئاتر بااستعداد و توانمندی برخوردار است.

وی اضافه کرد: این رویدادی هم که برای استان قزوین تعریف می‌کنیم بنا داریم تا با قدرت بیشتر و شرکت کشور‌های مختلف و اتفاقات بزرگ برگزار شود.

نظری عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و همدلی مسئولان استان قزوین شاهد برگزاری جشنواره استانی بسیار متفاوت، جذاب، پرمخاطب و پرنشاطی در این استان باشیم همچنین با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب فرهنگی جهت اجرای تئاتر در استان قزوین، بتوانیم سایر رویداد‌ها را هم با توجه به نزدیکی استان قزوین به تهران در این استان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد قول مساعدی مبنی بر اختصاص یک میلیارد به انجمن‌ها به ویژه انجمن تئاتر دادند تا شاهد تقویت و رونق فعالیت انجمن‌ها در سطح کشور باشیم.

این مسئول گفت: امیدواریم انجمن هنر‌های نمایشی استان قزوین با برنامه ریزی بتوانند اقتصاد هنر را رونق بخشیده و کار‌های خوبی انجام دهند، ما نیز پشتیبان شما هستیم.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *