امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

طوفان الاقصی اسرائیل را در منطقه بی آبرو کرده است

بهارستان – ابتکارآنلاین: امام جمعه گلستان گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» برخاسته از اندیشه دینی و قرآنی و تجربه تاریخی ملت ایران است.
کد خبر: 14366
زمان انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ بعد از ظهر -
95 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت السلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گلستان گفت: یکی از معیارها و نشانه‌های اهل ایمان ادای امانت است و امانت دوگونه است، یکی امانات معنوی مثل ایمان، قرآن، ولایت، نماز، مقام و منصب و امانت مادی مثل ودیعه مالی، قرض الحسنه، بیت المال، فرزندان نیز امانت هستند و والدین باید آنها را درست تربیت کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان امانت نزد معلمان هستند، مسئولیت‌ها امانت هستند نزد مسئولان و باید هم نسبت به حفظ بیت المال و هم انجام درست وظایف باید دقت کنند.

خطیب جمعه گلستان گفت: رأی مردم نیز امانت نزد نمایندگان مجلس است، به قول و قرارهایی که هنگام انتخابات با مردم گذاشتند عمل کنند، تریبون امانت است نزد مبلغان و مداحان و سخنرانان.

وی با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: یکی از مسائل مهم کشور مساله فرهنگ است و قوام یک کشور به فرهنگ آن است، مساله ازدواج، افزایش جمعیت و فرزندآوری، مساله طلاق، مساله اشتغال، مساله اخلاق، مساله اقتصاد پاسخگویی مسئولان به مردم همه به فرهنگ مرتبط است.

موسوی در ادامه به شورای فرهنگ عمومی گلستان اشاره کرد و یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی مرکز گفتمان سازی در موضوعات فرهنگی است باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی کمیته‌های تخصصی تشکیل شود و با کمک فکری نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی مسائل و موضوعات احصا شود و راهکارها ارائه شود و در قالب گفتمان واحد پیگیری شود، بهارستان به خاطر بافت جمعیتی مذهبی و ولایی می‌تواند در بسیاری از موارد الگو باشد.

خطیب جمعه گلستان ضمن اشاره به حوادث غزه گفت: غزه میدان تقابل حق و باطل، ایمان و استکبار است و ان شاالله اسرائیل توسط رزمندگان فلسطین و حماس از صفحه روزگار محو خواهد شد و جهانیان زندگی بدون اسرائیل را تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: طوفان الاقصی موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته و اسرائیل را در منطقه بی آبرو کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان در پایان با اشاره به شعار مرگ بر آمریکا یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا برخاسته از اندیشه دینی و قرآنی، و یک تجربه تاریخی ملت ایران در طول ۶۰ سال گذشته از کودتای ۲۸ مرداد تا امروز است تداوم شعار مرگ بر آمریکا به خاطر روح ظلم ستیزی ملت ایران و خوی استکباری، تجاوزگری و فرعونیت آمریکا است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *