امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماجرای آتش زدن خودروهای سنگ نوردان در تفتان چه بود؟

تفتان- ابتکارآنلاین: ماجرای آتش زدن سه خودروی سنگ نوردان و نامه تهدید آمیزی خطاب به ورزشکاران در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان که در فضای مجازی بازنشر شد چه بود؟
کد خبر: 14432
زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ بعد از ظهر -
31 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – در پی انتشار فیلم و عکس‌هایی از آتش زدن سه خودروی سنگ نوردان و نامه تهدید آمیزی خطاب به ورزشکاران در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان بازنشر آن در فضای مجازی رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار مهر، گفت: این موضوع با هماهنگی استاندار، از طریق شورای تأمین در حال پیگیری است.

احمد کیخایی اظهار کرد: دو دیواره سنگ نوردی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که یکی واقع در منطقه لوچو واقع در ۲۰ کیلومتری زاهدان و دیگری، دیواره گراشخان رشته کوه تفتان هست، از آنجایی که سنگ نوردی، یکی از فعالیت‌های روزمره اهالی و خصوصاً جوانان سیستان و بلوچستان است، علاقمندان به این رشته بر روی این ۲ دیواره تمرین و فعالیت ورزشی خود در زمینه سنگ نوردی را انجام می‌دهند.

وی افزود: دیواره گراشخان رشته کوه تفتان، تنها سایت دیواره نوردی استان بوده که حدود ۳۰ سال در آن محدوده فعالیت سنگ نوردی انجام می‌شود و با توجه به اینکه سنگ نوردی جزو فعالیت‌های هفتگی افراد علاقمند به این رشته هست، برای انجام فعالیت سنگ نوردی به نامه نگاری و هماهنگی نیاز نبوده و علاوه بر این افراد، در طول هفته گروه‌های زیادی برای کار به دیواره گراشخان رشته کوه تفتان می‌روند و از سوی دیگر مجوزی از طرفی هیئت کوهنوردی، جز در مواردی که همایش برگزار شود، صادر نمی‌شود.

کیخایی گفت: در روزی که ماجرای به آتش کشیدن سه خودرو متعلق به هفت سنگ نورد زاهدانی در محدوده گراشخان رشته کوه تفتان رخ داد، بلافاصله پس از اطلاع در محل حاضر شدیم و آتش نشانی نیز خود را به محل رسانده بود و خودروهای سوخته را به مکان پست هلال احمر در منطقه انتقال داده شد.

وی با اشاره به آنکه در همان روز استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه نوک آباد حضور داشت، اضافه کرد: با همانگی صورت گرفته جلسه‌ای با حضور استاندار در آن منطقه و هفت سنگ نورد برگزار شد و طی آن مقرر شد، پس از تکمیل مستندات در بحث جبران خسارت‌ها با همکاری استانداری از این افراد حمایت شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *