امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع تصرف ۶ هزار مترمربع از اراضی ملی منابع طبیعی در ۳ پلاک دماوند

دماوند - ابتکارآنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از رفع تصرف ۶ هزار مترمربع از اراضی ملی منابع طبیعی در سه پلاک «زره‌در»، «عباس‌آباد» و «اصلان» در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: 14488
زمان انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ بعد از ظهر -
40 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسن شکری پیش از ظهر سه شبه در جمع خبرنگاران از رفع تصرف ۶ هزار مترمربع از اراضی ملی منابع طبیعی شهرستان دماوند در سه پلاک «زره‌در»، «عباس‌آباد» و «اصلان» از دست زمین‌خواران خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: این رفع تصرف با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی به مساحت ۶ هزار و ۸۸۹ مترمربع از اراضی ملی انجام شده است.

وی افزود: این سه فقره تخریب ساخت سازهای غیرمجاز با حکم قطعیت یافته مقام محترم قضائی در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق توسط یگان حفاظت منابع طبیعی دماوند و با همکاری شهرداری رودهن و عوامل انتظامی کلانتری مهرآباد از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

شکری بیان کرد: در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز از جمله دیوارکشی، احداث بنا کرده بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان کرد: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جز انفال و متعلق به بیت المال مردم است، اداره منابع طبیعی با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *