امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزادسازی۱۶۰ هزار و ۹۱۷ مترمربع زمین در شمیرانات

شمیرانات – ابتکارآنلاین: فرمانداری شمیرانات اعلام کرد : ۱۶۰ هزار و ۹۱۷ مترمربع زمین طی سال جاری در این شهرستان آزادسازی شد.
کد خبر: 14526
زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ بعد از ظهر -
22 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – با توجه به این‌که پدیده ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح شمیرانات، به‌ویژه بخش‌های لواسانات و رودبارقصران به عنوان یکی از معضلات شهرستان شناخته می‌شود، به جد در دستورکار دولت سیزدهم قرار گرفته و حال مستندات موجود حاکی از تشدید نظارت‌ها و افزایش تخریب و قلع‌وقمع تصرفات است.

شناسایی تخلفات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، دو هزار و ۵۱۰ بوده که با تشدید نظارت‌ها، طی هفت ماه ابتدایی سال جاری با احصای ۵۲۹ مورد تصرف، ۲۹۲ مورد حصارکشی و فنس‌کشی، یک‌هزار و ۲۴۰ مورد دیوارکشی و احداث بنا، ۶۲۸ مورد تغییر کاربری و ۱۴۳ مورد سایر موارد روند روبه رشدی را طی می‌کند.

متراژ احصای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۸۸۹ مترمربع بوده و این آمار از فروردین تا مهر ماه سال جاری به ۱۹۴ هزار و ۵۵۲ مترمربع افزایش یافته است.

مستندات فرمانداری شمیرانات نسبت به اقدامات دستگاه‌های متولی مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شمیرانات که مشمول بخشداری‌های لواسانات و رودبارقصران، شهرداری‌های لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، امور منابع آب و راهداری است، نشان می‌دهد در حوزه اقدامات صورت گرفته اعم از تخریب و قلع و قمع نیز رو به پیشرفت هستیم‌.

در هفت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، در حوزه توقف عملیات ساختمانی یک‌هزار و ۲۹ مورد، تخریب و قلع و قمع ۳۴۵ مورد، ارجاع به مقام قضایی ۵۴۲ مورد، ارسال به کمیسیون ماده ۹۹ یکصد و هجده مورد بوده است و مجموعاً ۱۶۰ هزار و ۹۱۷ مترمربع آزادسازی شد. این درحالی‌ست که آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و این روند را طی می‌کند.

براساس مستندات موجود، از مجموع تخلفات صورت گرفته در سال جاری، ۱۰۰ مورد در محدوده شهر، ۲۶۷ مورد حریم شهر، ۳۳۱ مورد داخل بافت روستا و ۹۴۴ مورد خارج بافت روستا و حریم شهر بوده است.

در راستای تشدید نظارت‌ها، اداره مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی فرمانداری شمیرانات نیز با اعلام راه‌های تماس شهروندان با این اداره و اطلاع‌رسانی گسترده آن در شهرها و روستاهای تابعه، از شهروندان خواست تا در مواجهه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلفات این حوزه ماتب را گزارش دهند تا در دستور بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *