امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

برپایی یادواره شهدای فیروزآباد شهرری

ری - ابتکارآنلاین: یادواره شهدای فیروزآباد شهرری با حضور اقشار مختلف مردم در جوار یادمان شهدای این منطقه در امامزاده شعیب( ع) فیروزآباد برگزار شد.
کد خبر: 14585
زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ بعد از ظهر -
54 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – این یادواره همزمان با سالگرد شهادت شهید حجت اصغری شربیانی، از شهدای مدافع حرم با حضور مهدی باب الحوائجی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سیدعلی یزدیخواه نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین نصراله، معاون مدیرکل و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، فرماندهان نظامی، انتظامی، بسیج، دهیاران، روسا و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای تابعه بخش قلعه نو شهرستان ری برگزار شد.

سردار ” احمد ذوالقدر”، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا( ع) استان تهران در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و شهدای فاطمیون، بر رسیدگی به خانواده معظم شهدا تاکید کرد.

همچنین در این آیین ، ” ابوذر روحی”، از مادحین عصمت و طهارت به شعر خوانی و مرثیه سرایی پرداخت.

شهید مدافع حرم، حجت اصغری شربیانی، در اولین روز سال ۱۳۶۷ در شهرری دیده به جهان گشود.

او که طاها نیز صدایش می زدند، کارشناسی رشته کامپیوتر را اخذ کرد و سپس یک مغازه خدمات کامپیوتری راه انداخت، اما به سبب عضویت اقوامش در سپاه و به خاطر وجود علاقه شخصی، در سال ۱۳۹۰ وارد سپاه سیدالشهدا علیه السلام شده و در پادگان خاتم مشغول به خدمت گردید. او در این نهاد، مسئول آتش بار پدافند بود.

طاها که سودای رفتن به سوریه را داشت، پیش از رفتن، در کرج آموزش دید و بعد راهی دفاع از حرم حضرت زینب(س) شد.

او یکم آبان ۱۳۹۴ مصادف با تاسوعای حسینی در سوریه با انفجار خمپاره به شهادت رسید و بدون دست به دیدار اربابش ابوالفضل(ع) رفت.

پیکرش را بنا به وصیت خودش در صحن امامزاده شعیب فیروزآباد به خاک سپردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *