امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۱۲ خانوار سیل‌زده گلستان خدمات امدادی دریافت کردند

گنبدکاووس- ابتکارآنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۳۱۲ خانوار سیل‌زده شامل هزار و ۲۲۶ نفر در شهرستان‌های شرق استان خدمات امدادی لازم را پس از سیل سه‌شنبه اخیر دریافت کردند.
کد خبر: 14592
زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ بعد از ظهر -
24 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – قاسم غریب آبادی اظهارکرد: بیشترین خدمات امدادی و اقلام در گنبدکاووس، مینودشت، کلاله آزادشهر و گالیکش توزیع شد.

وی افزود: ۳۴ تیم امدادی از به همراه پنج دستگاه آمبولانس و ۱۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای خدمات رسانی به سیل زدگان و پاکسازی معابر و خانه های مردم از گل و لای در شرق گلستان همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: از همان شب نخست شروع سیلاب (۱۶ آبان) تا امروز عملیات تخلیه آب و گل و لای از ۱۰۸ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی انجام و ۸۳۳ تخته پتو، ۴۷۰ تخته موکت در کنار ظروف و وسایل گرمایشی و چادر امدادی و بسته های غذایی توزیع شد.

غریب آبادی بیان کرد: عملیات خدمات رسانی و پاکسازی معابر و خانه ها از گل و لای در شهرستان آزادشهر به پایان رسیده اما در سایر مناطق امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

بارندگی و وقوع سیلاب سه روز گذشته باعث بروز خسارات زیرساختی به مناطق شرقی استان از جمله شهرستان گالیکش، آزادشهر، کلاله و گنبدکاووس شد که پنجشنبه علی محمد زنگانه استاندار گلستان به اتفاق مسوولان عضو ستاد مدیریت بحران استان از آخرین وضعیت خدمات رسانی و پاکسازی آثار سیل بازدید کردند.

سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *