امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳

آغاز غربالگری “دیابت و فشارخون” در شهرستان ری

ری – ابتکارآنلاین: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از آغاز پویش سلامت با هدف غربالگری " دیابت و فشارخون" در تمامی نقاط شهرستان ری خبر داد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال دارای پرونده سلامت شده و در صورت تشخیص بیماری تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.
کد خبر: 14666
زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ بعد از ظهر -
29 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مصطفی امینی با اشاره به اجرای پویش ملی “سلامت” با هدف غربالگری ” دیابت و فشارخون” اظهار داشت: این پویش همزمان با هفته ملی دیابت آغاز و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح اقدامات لازم برای بیماریابی افراد مبتلا به فشارخون و دیابت انجام می‌شود و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت از خدمات رایگان تست قند خون و فشارخون استفاده کرده و پرونده سلامت برای آنها تشکیل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه گفت: فشار خون بالا در افراد باعث بروز بیماری‌ها و ناراحتی‌های جسمی می‌شود که درمان آن نیاز به مراقبت‌های ویژه و اجرای فعالیت‌های بازتوانی خواهد داشت.

امینی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از ۲۶ مرکز بهداشت شهری و روستایی تشکیل می‌شود و خانه‌های بهداشت نیز جزو جمعیت هدف در این اداره است لذا با مراجعه افراد پرونده سلامت برای مراجعان تشکیل و در جهت کاهش نیازها گام برخواهیم داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در پیان خاطرنشان کرد: در این پویش که در تمامی نقاط شهرستان ری اجرایی می‌شود، افراد بالای ۱۸ سال با تکمیل پرسش نامه‌ای در خصوص سابقه دیابت و فشارخون بالا دارای پرونده سلامت شده و در صورت تشخیص بیماری تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *