امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵ کتابخانه نهادی دماوند سه هزار عضو دارد

دماوند - ابتکارآنلاین: رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان دماوند گفت: این شهرستان با پنج کتابخانه نهادی و سه هزار نفر عضو؛ ۶۷ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب ارائه می‌کند و همچنین یک کتابخانه سیار ۹ نقطه روستایی را پوشش می دهد.
کد خبر: 14710
زمان انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ بعد از ظهر -
19 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسین محمدی روز سه شنبه به مناسبت هفته کتابخوانی در جمع خبرنگاران پیرامون کتابخانه مهندس پیمان در شهر دماوند اظهار داشت: این کتابخانه که چندسالی نیمه کاره رها شده بود، از سال ۱۴۰۰ به نهاد کتابخانه ها واگذار شد و طی این سالها در حال پیگیری جهت رفع موانع و مشکلات آن بودیم.

وی افزود: هم اکنون با پیگیری های صورت گرفته عمده مجوزهای این مرکز گرفته شده و همچنین مجوز ماده ۲۳ و تغییر کاربری زمین از فضای سبز به فرهنگی که بسیار زمانبر بوده در مرحله اتمام است و به مرحله نهایی رسیده و امیدواریم با تامین اعتبار مورد نظر از سوی استان این کتابخانه به مرحله بهره برداری برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بهره برداری این مرکز بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد که امیدواریم با حمایت سازمان مدیریت برنامه ریزی استان این کتابخانه که سه هزار و ۳۰۰ متر فضا و گنجایش ۵۰ هزار نسخه کتاب را در پایه اولیه دارد به بهره برداری برسانیم.

محمدی اضافه کرد: کتابخانه مهندس پیمان همچنین دارای بخش کودکان و نوجوانان بوده و از سالن های مطالعه و بخش ویژه دماوند پژوهی برخوردار است.

وی ادامه داد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های متعددی پیش بینی شده است که با شعار “آینده خواندنی است” به اجرا می رسد؛ از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته نقد و بررسی و رونمایی کتاب، جشن کتاب، زنگ کتابخانی در مدارس، برگزاری مسابقات مختلف و حضور دانش آموزان در کتابخانه های سطح شهرستان و حضور همکاران در مدارس در راستای اجرای طرح های پژوهشی و معرفی کتاب خواهد بود.

شهرستان دماوند از ۲ بخش مرکزی و رودهن تشکیل شده و در ۴۵ کیلومتری شرق پایتخت قرار گرفته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *