امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تأکید پلیس راهور اسلامشهر بر ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی

اسلامشهر - ابتکارآنلاین: رئیس پلیس راهور اسلامشهر با تأکید بر ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی گفت: آمار صدور گواهینامه افزایش پیدا کرده، ولی متاسفانه فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی استاندارد توسط راکبین موتورسیکلت نهادینه نشده است.
کد خبر: 14785
زمان انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ بعد از ظهر -
69 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آیین اهدای ۲۰۰ عدد کلاه ایمنی استاندارد به موتورسیکلت سواران به همت سازمان مدیریت  ترافیک و حمل و نقل شهرداری اسلامشهر، با حضور رئیس پلیس راهور شهرستان و جمعی از مدیران شهرداری اسلامشهر ظهر امروز در میدان نماز ورودی شهر اسلامشهر برگزار شد.

سرهنگ علیرضا دلجویی در این آیین در سخنانی، اظهار داشت: مهمترین عامل فوت در بین موتورسیکلت سواران، ضربات مغزی و ترومای مغزی است که با استفاده صحیح از کلاه ایمنی استاندارد می‌توان تا میزان زیادی از بروز این ضربات پیشگیری کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه خیلی از موتورسواران  گواهینامه رانندگی دارند و با اقداماتی که پلیس راهور انجام داده، آمار صدور گواهینامه افزایش پیدا کرده، ولی متاسفانه فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی استاندارد توسط راکبین موتورسیکلت نهادینه نشده، از راه‌های مختلف آموزشی و فرهنگ‌سازی باید موتورسواران را ملزم به استفاده کلاه ایمنی استاندارد برای حفظ جان خود کرد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: رویکرد برخورد سلبی در خیلی از مواقع جواب نمی‌دهد، مهمترین موضوع بحث فرهنگ‌سازی و تشویق موتورسیکلت سواران به استفاده از تجهیزات ایمنی به‌ویژه کلاه ایمنی استاندارد است که امروز در شهرستان اسلامشهر با اتفاق خوبی که رقم خورده، به تعدادی از شهروندان موتورسوار کلاه ایمنی استاندارد به طور رایگان اهدا می‌شود.

دلجویی با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین راکبین موتورسیکلت، خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری اسلامشهر و با همتی که در بین دوستان ما در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر به‌وجود آماده، اقدامات و فعالیت‌های خوبی در جهت آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی انجام شده تا شاهد کاهش تلفات  کمتری دربین مصدومان  تصادفات در سطح منطقه باشیم.

حمیدرضا چابک، رئیس سازمان مدیریت  ترافیک و حمل و نقل شهرداری اسلامشهر نیز با اشاره با برنامه‌های این سازمان در جهت ارتقا، فرهنگ ترافیک و حقوق شهروندی، اظهار داشت: در سازمان مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهرداری اسلامشهر بحث آموزش‌های شهروندی در جهت ارتقای ایمنی در حوادث رانندگی و کاهش تلفات  یکی از مهمتر ین برنامه‌های در دست اقدام است که در کنار فعالیت‌های عمرانی و اصلاح هندسی معابر و نقاط حادثه خیز در سطح شهرستان انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت ترافیک و حمل و‌ نقل شهرداری اسلامشهر، خاطرنشان کرد: امروز همزمان با آخرین روز از هفته ایمنی راه‌ها  که مصادف با روز جهانی گرامیداشت جان‌باختگان و قربانیان حوادث جاده‌ای و در راستای ترویج فرهنگ ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی، تعداد ۲۰۰ عدد کلاه ایمنی  به همراه شاخه گل به راکبین موتورسیکلت در شهرستان اسلامشهر اهدا شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *