امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی اولین دستگاه “سیمولیشن” شمال کشور در بابلسر   

مازندران – ابتکارآنلاین: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در راستای سیاست‌های دولت خدمتگزار و به جهت عدالت در دسترسی به خدمات تشخیصی، درمانی و نیز کاهش پرداخت از جیب مردم، خرید و راه اندازی اولین و تنها دستگاه "سی تی سیمولاتور" شمال کشور، به منظور شبیه سازی درمان بیماران سرطانی در بیمارستان شهید رجایی بابلسر توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل انجام شد.
کد خبر: 14787
زمان انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ بعد از ظهر -
32 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – دکتر سید علی مظفرپور امروز ۲۵ آبان در آئین رونمایی از دستگاه سیمولاتور که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: هزینه این دستگاه در بازار آزاد حدود  ۳۰۰ میلیارد ریال است که دانشگاه علوم‌پزشکی بابل توسط هیات امنای ارزی آن را تهیه و نصب کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مبلغ ۶۵ میلیارد ریال جهت راه‌اندازی بخش و خرید تجهیزات جانبی این دستگاه هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، تصریح کرد: این دستگاه ۲۰ اسلایس ساخت کمپانی زیمنس است که مجهز به لیزرهای پیشرفته به منظور افزایش دقت و سهولت شبیه سازی درمان است.

به گزارش ایسنا، اولین مرحله در پروسه درمان بیماران نیازمند رادیوتراپی، تصویربرداری از بیمار است که تصویربرداری با این دستگاه، به دلیل استفاده از نرم افزار شبیه ساز، تأثیری مستقیم بر افزایش کیفیت تشخیص، کیفیت درمان بیماران و کاهش عوارض درمان خواهد داشت.

قابل ذکر است، بیمارستان شهید رجایی بابلسر یکی از ۷ بیمارستان تابعه دانشگاه علوم‌پزشکی بابل است.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *