امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۳۶ معلول شهریاری کمک هزینه خرید تجهیزات توانبخشی دریافت کردند

شهریار - ابتکارآنلاین: رئیس بهزیستی شهرستان شهریار اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات توانبخشی به ۱۳۶ مددجوی تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.
کد خبر: 14771
زمان انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ بعد از ظهر -
26 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ناصر نیک افشار روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در راستای کمک به بهبود شرایط معلولان وبهبود کیفیت زندگی این قشر از ابتدای سال جاری این مبلغ به جامعه هدف پرداخت شد و بقیه مددجویان در حال بررسی هستد.

وی اظهار داشت: تجهیزات توانبخشی مددجویان انواع ویلچر، واکر، عینک، عصای مچی، توالت فرنگی، تخت برقی، دشک مواج، بالابر، دستگاه مگنی فایر نابینایان، سمعک ر شامل می شود.

این مسئول افزود: در این بازه زمانی، پرداخت وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان براساس دستورالعمل اعلامی سازمان و براساس نوع و شدت معلولیت و بررسی نیازهای افراد معلول در گروه های مختلف و طی فرآیندی در کمیته های تخصصی برای تامین و توزیع وسایل و تجهیزات کمکی توانبخشی موجود انجام می شود.

نیک افشار ادامه داد: مسکن، معیشت و اشتغال از نیازهای اساسی تمام اقشار جامعه به شمار می رود اما افراد دارای معلولیت علاوه بر این نیازهای اساسی دارای نیازهای خاص دیگری مانند تامین وسایل توانبخشی، ارائه خدمات توانبخشی، پزشکی، مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی و غیره در اولویت قرار دارد و ما در این حوزه ها به این قشر خدمات ارائه می دهیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و اشاره به اهمیت مطالعه و رشد جامعه کتابخوان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، ۱۰۰ جلد عنوان کتاب به بهزیستی شهریار اهدا شد.

این مسئول اضافه کرد: این اقدام با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای کارکنان و تأمین منابع جدید صورت گرفت و قطعا با تغییر سبک زندگیمان و افزودن فرهنگ کتابخوانی به سبد زندگی جامعه هدف بهزیستی و مجموعه پرسنل و همکاران بهزیستی می توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

نیک افشار یادآور شد: کتاب‌های اهدایی غالباً در موضوعات اجتماعی هستند که به منظور استفاده پرسنل علاقمند در قفسه کتابخانه حوزه فرهنگی قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *