امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

در روش‌های مطالعه باید تجدیدنظر کنیم

پردیس - ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان پردیس گفت: برای توسعه کتابخوانی باید در روش های مطالعه تجدید نظر کنیم.
کد خبر: 14918
زمان انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ بعد از ظهر -
25 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن قضاتلو روز دوشنبه در حاشیه آیین تجلیل از نویسندگان و رونمایی از کتاب تبیین حجاب و عفاف به نگارش وحید کمیجانی اظهار داشت: برای توسعه کتابخوانی ارایه روش های جدید راهگشا است و رسیدن به نقشه ذهنی در حوزه تند خوانی و ماندگاری مطلب اثر بخش است.

وی افزود: ایجاد کلاسهای آموزشی در کتابخانه های شهرستان را باید در دستور کار قرار دهیم و برای توسعه بخش سخت افزاری و دریافت اعتبار اقداماتی انجام دادیم تا ظرفیت کتابخوانی شهرستان توسعه پیدا کند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: در دوران فراگیری بیماری کرونا فضای مجازی به نوجوانان و جوانان ضررهای زیادی وارد و فضای کتابخوانی را محدود کرد ما باید این محدودیت را جبران کنیم و با توجه به وضعیت جمعیت پذیری شهرستان برای راه اندازی کتابخانه مرکزی نیز اقداماتی انجام دهیم.

امام جمعه شهرستان پردیس: نیازهای شناختی جوانان را با مطالعه برطرف کنیم

امام جمعه پردیس نیز در این مراسم اظهار داشت: ساماندهی عواطف جوانان، رفع نیازهای شناختی و توجه به نیزه‌ای شخصیتی راهکارهایی برای رفع نیاز جوانان است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی گفت: نگذاریم دشمن در رفع نیازهای جوانان و نوجوانان از ما جلو بیفتد، امروز دشمن برای رفع نیاز جوانان برای آنها تخیل شناختی می سازد.

وی ادامه داد: همه ما مکلف هستیم که اجازه ندهیم که فضای مجازی و فیلم های طراحی شده از سوی دشمن دانش آموزان را احاطه کند، بسیار مهم است که خوراک فکری برای جوانان تامین کنیم ، نسل امروز شیوه خاص خود را دارد و دشمن این شیوه خاص را به خوبی شناسایی کرده و خوراک فکری به جوانان می دهد و باید شیوه دشمن را بشناسیم.

امام پردیس خاطرنشان کرد : در دین مبین اسلام و شریعت آموزه های دینی بسیار سودمندی ارائه شده که باید به جوانان برای الگو پذیری ارائه شود.

این مسئول ادامه داد: کتاب مهجور است و همه باید برای رفع این مسئله پای کار بیاییم، ۵۰ هزار دانش آموز در شهرستان داریم و آموزش و پرورش بهترین مکان برای ترویج کتابخوانی است و بر کتابخوانی دانش آموزان در طی سال تحصیلی باید تاکید شود.

وی گفت : اسامی و تصاویر نویسندگان بر روی بنر چاپ و در ادارات نصب شود تا شهروندان نویسندگان شهرستان را بشناسند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس: مسولان از ۴۰ نویسنده فعال در سطح شهرستان حمایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس نیز در این آیین گفت: در سطح شهرستان پردیس۴۰ نویسنده فعال داریم و مسولان حمایت از آنها را در دستور کار خود قرار بدهند چون اهل قلم نقش موثری در توسعه ظرفیت کتابخوانی شهرستان دارند.

حجت الاسلام مجید عبدالهی اظهار داشت: در این آیین از کتاب تبیین حجاب و عفاف ، تشخص و آزادی به نگارش وحید کمیجانی رو نمایی و از تعدادی از نویسندگان تقدیر شد.

عبدالهی توضیح داد: شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی امسال آینده خواندنی هست اعلام شده و در این راستا حقیقتا آیندگان با خواندن و نگاه به کتاب و تاریخ به بسیاری از واقعیتها دست پیدا خواهند کرد.

وی افزود : هفته کتاب کتابخوانی بهانه و زمینه ای برای انس بیشتر مجموعه شهروندان با کتاب است افراد با آگاهی و دانش درحوزه های رفتار و اجتماعی قطعا نقش مهم تر و زیبا تری را در جامعه ایفا خواهند کرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *