امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه هزار میلیارد ریال کالا به مدارس ۱۶ استان کم‌برخوردار ارسال می‌شود

شهریار – ابتکارآنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله اول اجرای طرح ملی نسیم مهربانی که با همت این وزارتخانه و همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار می‌شود، ۲۶ کاروان اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان به ارزش سه هزار میلیارد ریال به ۱۶ استان کم‌برخودار کشور ارسال خواهد شد.
کد خبر: 14912
زمان انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ بعد از ظهر -
38 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه در مراسم آغاز طرح ملی نسیم مهربانی که در اردوگاه دانش آموزش شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد به اقدام مشترک وزارتخانه های آموزش و پرورش و اقتصاد و دارایی در راستای عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: عدالت آموزشی از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رضا مراد صحرایی، با بیان اینکه عدالت، آرمان اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت آموزشی است. در این راستا پیش از انقلاب سرانه فضای دانش‌آموزی برای هر دانش‌آموز چیزی حدود یک و نیم متر مربع بوده است، اما امروز به فضل الهی به بیش از پنج متر و ۲۰ سانتیمتر مربع رسیده‌ایم و در سند تحول بنیادین، افق‌های بلندتری مورد نظر است.

وی تاکید کرد: پیش از انقلاب کمتر از نیمی از جمعیت دانش‌آموزی ایران به آموزش و پرورش دسترسی داشتند اما الان افتخار این است که امروز بیش از ۵۰۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح ملی نسیم مهربانی کاری مشترک بین وزارت آموزش و وزارت اقتصاد و دارایی است، خاطرنشان کرد: این کار نمونه دیگری از تمرکز دولت بر عدالت برای اداره امور است و امروز قرار است اموال جمع‌آوری شده به دست محروم‌ترین دانش‌آموزان کشور برسد.

این مسئول اضافه کرد: اولین حرکت مشترک وزارت اقتصاد و آموزش و پرورش و سازمان جمع آوری فروش املاک تملیکی درجهت ارسال اقلام مورد نیاز دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته صورت گرفت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کالاهای این طرح شامل پوشاک ،لوازم التحریر، وسایل ورزشی است که با حفظ احترام و کرامت دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته توزیع شد.

صحرایی با تشکر از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان اموال تملیکی یادآور شد: تلاش در مسیر عدالت، امری ستودنی است.

آیین طرح ملی نسیم مهربانی (طرح تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته) روز دوشنبه  ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این وزارتخانه برگزار شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *