امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خدمات مرحوم حجت الاسلام شکوری در آذربایجان‌غربی ماندگار است

ارومیه - ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خدمات مرحوم حجت الاسلام شکوری نه تنها در خوی بلکه در استان ماندگار است.
کد خبر: 14979
زمان انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر امام جمعه سابق شهرستان خوی که با حضور مردم مؤمن و ولایتمدار و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: این عالم بزرگوار سال‌های متمادی در سنگر امامت جمعه در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در مسیر اسلام و تبلیغ معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سعی بسیار وافری کردند.

پیکر این عالم مجاهد با حضور گسترده مردم قدرشناس خوی و علما، روحانیان، ائمه جمعه استان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غری و جمعی از فرمانداران و مدیران کل استانی پس از اقامه نماز بر پیکرش از مقابل مصلای امام خمینی (ره) تشییع و در آرامستان مرحوم ملاعلی مهرعلی به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام سید رضی شکوری در سال ۱۳۳۵ در روستای خاک مردان خوی چشم به جهان گشود و پس از تحمل بیماری در سن ۶۷ سالگی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

مرحوم حجت الاسلام سید رضی شکوری ۲۱ سال امامت جمعه شهرستان خوی را عهده دار بود.

وی پس از پیروزی انقلاب همزمان با تحصیل در حوزه علمیه قم، مسوولیت‌های مهم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز به عهده داشت.

نمایندگی طلاب خوی به مدت ۱۰ سال، نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه چهار، جبهه‌های جنگ و همچنین مسؤولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و کردستان از جمله فعالیت‌ها ی سیاسی فرهنگی این عالم وارسته بود.

در طول مسؤولیت در پست‌های مختلف اقدام به تأسیس ساختمان اداری و پایگاه برای کمیته‌های انقلاب در دو استان آذربایجان غربی و کردستان کرد، تأسیس حوزه علمیه خواهران در خوی، ساخت ساختمان جدید حوزه علمیه برادران، راه اندازی کتابخانه عمومی در ساختمان حوزه، ارتقای سطح علمی حوزه نمازی خوی از پایه پنج به پایه هشت، راه اندازی انجمن قرآن و نهج البلاغه از جمله خدمات این عالم وارسته و بزرگوار بود.

ارتقای سطح علمی حوزه نمازی خوی از پایه پنج به پایه هشت، راه اندازی انجمن قرآن و نهج البلاغه از جمله خدمات این عالم وارسته و بزرگوار بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *