امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش موثر صنعت ریلی در تحرک نیروهای مسلح

مرکزی – ابتکارآنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: صنعت ریلی در تحرک نیروهای مسلح نقش موثری دارد.
کد خبر: 14980
زمان انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ بعد از ظهر -
50 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – امیر کیومرث حیدری امروز، اول آذرماه ۱۴۰۲، در آیین انعقاد قرارداد ساخت ۳۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با شرکت حمل و نقل چند وجهی مپنا و ۶۷۰ دستگاه سیستم ترمز برای شرکت فناوری ریلی مپنا در شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: صنعتگران و دانشمندان این کشور در عرصه های مختلف در خودکفا کردن کشور ایفای نقش می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه صنعت ریلی نقش اساسی در تحرک نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی دارد، گفت: به هر میزان صنعت ریلی تقویت شود، قطعا تحرک، نقل و انتقال و جابجایی ادوات سنگین نیروی زمینی با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

امیر حیدری، بیان کرد: شرکت ماشین سازی اراک نیز همکاری بالایی با نیروی زمینی ارتش در ساخت پل های هجومی و نظامی داشته است و این تلاش جای قدردانی دارد.

در این آیین استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی قطب صنایع ریلی کشور است، گفت: ۷۰ درصد صنایع ریلی کشور و تعمیرات این رشته در استان مرکزی اجرایی می شود و محور اصلی این صنعت شرکت واگن پارس مپناست.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه ظرفیت این شرکت در حوزه تولید واگن به شکلی است که سال گذشته برای اولین بار رکورد تولید هزار دستگاه انواع واگن را شکست، افزود: انعقاد این قرارداد، تولید ۳۰۰ دستگاه انواع واگن را رقم خواهد زد.۷/۱۰

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *