امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۹۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند

کردستان - ابتکارآنلاین: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۲۹۰ محکوم مالی با کمک خیران، بنیاد مستضعفان، نهاد ریاست جمهوری، گذشتن شاکیان، ارائه تسهیلات بانکی و کمک ستاد دیه کشور و استان از زندان‌های کردستان آزاد شدند.
کد خبر: 15098
زمان انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ بعد از ظهر -
26 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت الاسلام والمسلمین حسینی امروز ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند و پیگیری‌های مستمر مدیرکل زندان‌های استان و زحمات مدیرعامل و اعضای ستاد دیه استان کردستان، اظهار کرد: ۲۹۰ زندانی جرایم غیرعمد آزادشده شامل ۲۸۱ زندانی مرد و ۹ زندانی زن بودند که مجموع بدهی آن‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: در فرآیند آزادی این زندانی‌ها، مجموع مبلغ پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، گذشت شاکی‌ها، تسهیلات بانک‌های عامل و آورده مددجویان، ۱۱۳ میلیارد تومان بود. بقیه این مبلغ از منابع ستاد مردمی دیه کشور و استان، کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست، بنیاد مستضعفان و نهاد ریاست جمهوری به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۹۰ نفر فراهم شد.

او توضیح داد: از این تعداد مددجو، ۲۰۵ نفر مربوط به محکومان مالی، ۶۵ نفر مربوط به پرداخت مهریه، ۱۵ نفر مربوط به پرداخت نفقه و پنج نفر نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

رییس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در طول سال و در قالب جشن گلریزان و کمک‌های مومنانه از سوی ستاد دیه استان، افزود: اکنون ۲۳۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان هستند و کل مبلغ بدهی آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *