امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) در اسلامشهر

اسلامشهر - ابتکارآنلاین: طاهر طاهری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوان (مانا) که به همت واحد امور توسعه و پیشگیری اداره بهزیستی با حضور نوجوانان و خانواده جامعه هدف سازمان بهزیستی در سالن اجتماعات شهید سلیمانی بهزیستی اسلامشهر برگزار شد، شرکت کرد.
کد خبر: 15157
زمان انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ بعد از ظهر -
57 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – در آغاز مراسم حمیدرضا جعفریان رئیس بهزیستی اسلامشهر با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، درباره نقش مشارکت افراد در گروه های سنی مخلتف بخصوص نوجوان گفت:  نوجوانی دوره حساسی است و آموزش های پیش بینی شده در زمینه پیشگیری از آسیب ها، احساس مسئولیت اجتماعی، افزایش قدرت حل مسله و خودباوری را در نوجوانان تقویت می کند.

وی افزود: نوجوانان به خاطر شرایط خاصی که دارند در معرض  انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند و سازمان بهزیستی با توجه به این موضوع، طرح هایی را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی این دوره رشدی در نظر گرفته است.

رئیس بهزیستی شهرستان اسلامشهر، هدف اصلی از اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان را ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت اجتماعی نوجوانان در حل مشکلات فردی و اجتماعی بر شمرد.

طاهر طاهری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر نیز خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای حمایت و توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تشویق و ترغیب نوجوانان در راستای کنترل استرس و حضور فعال در کنش های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی شود.

گفتنی است در سال جاری طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در ۲ محله  واوان و ۱ محله قائمیه شهرستان اسلامشهر برگزار شده است که تعداد حدود ۶۰ نوجوان در این مناطق در اجرای طرح شرکت داشته اند و در این طرح نوجوانان ۲۶ ساعت با حضور تسهیلگر آموزش دیده مسایل و مشکلات فردی و اجتماعی را مطرح می کنند و به بررسی کامل آنها می پردازند.

طی اجرای طرح نوجوان پس از اولویت بندی مشکلات مطرح شده با کمک همدیگر راه حل های ممکن را مطرح و در نهایت یکی از راه حل ها را بصورت یک پروژه اجرایی ارایه می دهند.

در این طرح به دلیل مشارکت همه  اعضای گروه، احساس مسئولیت نسبت به انجام پروژه های مطرح شده در آنها شکل می گیرد. تسهیلگر گروه ضمن تشویق نوجوانان و کمک به نوشتن پروژه های عملی پیگیری لازم را جهت اجرای کامل طرح انجام می دهد.

اجرای تک نوازی گیتار توسط خانجانی یکی از هنرمندان معلول شهرستان و اهدا هدیه فرهنگی به نوجوانان فعال در طرح مانا از دیگر بخش های این برنامه بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *