امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنها ۲۰ خدمات توانبخشی زیر پوشش بیمه است

همدان - ابتکارآنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اعلام کرد: از ۵۸ خدمت توانبخشی که باید زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرد در حال حاضر تنها ۲۰ مورد زیر پوشش است که این آمار اندک باید بازنگری و اصلاح شود.
کد خبر: 15190
زمان انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ بعد از ظهر -
132 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حسن رضانیا پنجشنبه ۹ آذر در سومین مجمع سلامت استان همدان، اظهار کرد: امروز وضعیت کشور در حوزه بهداشت و درمان مطلوب است اما در حوزه توانبخشی با توجه به بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور به ویژه سوانح رانندگی آنطور که باید نیست و سرمایه‌گذاری در حوزه توانبخشی ضروری و لازم است.

وی مطرح کرد: جمعیت سالمند استان رو به افزایش است و در کنار آن بروز حوادث ترافیکی، تغییر شکل بیماری‌های غیرواگیر هزینه گزاف به کشور تحمیل کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: در سال‌های پیش استان همدان چند بیمارستان در حد کلینیک داشت اما امروز ما بیمارستان‌های مجهز به جدیدترین وسایل و پزشکان حاذق را داریم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار کرد: شاید بحث سلامت در طول چهل و چند سال گذشته از مهمترین موضوعات کشور بوده و به عدد و رقم با گذشته قابل مقایسه نیست که از کجا به کجا رسیده‌ایم، در همدان ما برای بخش سلامت و بهداشت بیمارستان‌های موجود بسیار محدود و کوچک با تعداد محدودی پزشک عمومی بود که از هند، پاکستان و بنگلادش آمده بودند اما امروز در شهر همدان فقط ۵۰۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند تا به عنوان پزشک تربیت شوند و به کشور خودشان برگردند.

وی افزود: کوچه و خیابان‌ها پر از پزشکان متخصص است و خوشبختانه پیشرفت خوبی در حوزه بهداشت و سلامت داشته‌ایم اما با وجود همه این پیشرفت‌ها ما در برخی مسائل مشکل داریم؛ به عنوان مثال در حوزه بیمه نتوانستیم آنطور که باید اقدام کنیم تا هیچ بیماری علاوه بر درد بیماری‌اش به علت بی‌پولی بی‌مداوا نماند، بیمه‌ها پیشرفت کرده‌اند اما این تراز کشور نیست و باید اصلاح شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۵۰ همت امسال یارانه گندم پرداخت شده است، مطرح کرد: با توجه به بودجه قابل توجه، باید همه‌ نانوایی‌ها نان کامل به دست مردم دهند تا این قوت غالب خودش عاملی بر بیماری‌های عدیده نباشد.

حاجی بابایی یادآور شد: برای حل مشکل ترافیکی همدان باید تراموا کشیده شود تا مردم دغدغه ترافیک را هم علاوه بر همه دغدغه‌هایشان نداشته باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *