امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمبود اتاق عمل در شادگان به زودی مرتفع می‌شود

خوزستان - ابتکارآنلاین: مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: کمبود اتاق عمل در این شهرستان به زودی مرتفع می‌شود.
کد خبر: 15184
زمان انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ بعد از ظهر -
26 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – نوراله طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان با اشاره به شیوع دیابت و فشار خون در کشور گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال لازم است با مراجعه به مراکز بهداشتی روستا‌ها و شهری اقدام به کنترل فشار خون و دیابت خود نمایند.

او  با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال در شهرستان شادگان وجود دارد،   گفت: این طرح از ۲۰ آبان شروع شد و تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت شادگان آمار مراجعه کنندگان از ۲۰ آبان تا کنون را ۵۰۰۰ نفر اعلام کرد.

طاهری به کمبود اتاق عمل در بیمارستان شادگان اشاره کرد و گفت: در راستای رفع این کمبود‌ها با پیگیری‌های انجام شده در حاضر سه اتاق عمل دیگر در حال احداث است و تا آخر سال نیز به بهره‌برداری می‌رسند. با افتتاح این سه اتاق عمل، جمعا ۶ اتاق عمل در بیمارستان شادگان ایجاد خواهد شد.

او  کمبود داروخانه‌های سطح شهر را یکی دیگر از معضلات حوزه سلامت دانست و دامه داد:  خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده دو داروخانه دیگر در شهر ایجاد شده‌اند و علاوه بر داروخانه شبانه روزی فعلی، یکی دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شادگان همچنین در خصوص داروخانه بیمارستان شادگان گفت: ساختمان داروخانه در محیط خارجی بیمارستان ایجاد شده و تا ۲۲ بهمن نیز افتتاح و داروخانه فعلی بیمارستان به این ساختمان جدید منتقل خواهد شد.

دکتر طاهری ادامه داد: با انتقال این داروخانه به ساختمان جدید، فضای جدیدی در بیمارستان تخلیه می‌شود که از آن برای تزریقات بانوان استفاده خواهد شد.

او   از احداث پانسیون ویژه پرستاران خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه انجام شده است و فاز ۲ آن نیز بزودی مناقصه آن اجرا خواهد شد که با این کار ۱۲ واحد برای پرستاران ایجاد می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان در ادامه از احداث دانشکده پرستاری در این شهرستان خبر داد و افزود: فاز اول پروژه دانشکده پرستاری با مشارکت خیر شادگانی  تمام شده است و بزودی فاز دوم آن شروع خواهد شد.

طاهری  با اشاره به مرگ نوزادان در این شهرستان گفت: در سال جدید تاکنون ۳۱ مرگ نوزاد داشته ایم  که این موارد به دلایل مختلفی از جمله ناهنجاری مادرزادی، سوء تغذیه و… است،   برای رفع این مشکل، بخش NICU با چهار تخت درحال تکمیل  بوده و بزودی نیز افتتاح می‌شود، با افتتاح این بخش این مرگ‌نوزاد‌ها ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *