امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراکز مشاوره در مسیر توانمندسازی مددجویان نقش پایه‌ای دارند

اردبیل - ابتکارآنلاین: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: راه‌اندازی مراکز مشاوره و راهنمایی در توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد نقش پایه‌ای و اساسی دارند.
کد خبر: 15255
زمان انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ بعد از ظهر -
37 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – علیرضا حسین‌نژاد بعد از ظهر شنبه در مراسم افتتاح کلینیک روانشناسی راه زندگی «رز» در اردبیل اظهار کرد: در این مراکز همکاران ما تلاش می‌کنند تا در حوزه‌های متنوع خدماتی به جامعه هدف ارائه کنند تا در ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی آسیب‌ها و دغدغه‌های جامعه هدف کمیته امداد به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: در این مرکز مشاوره و روان درمانی فردی و اختلالات بالینی اعم از افسردگی، اضطراب، انواع اختلال‌ها با وسواس فکری و عملی و اختلال‌های مرتبط با حوادث ناگوار و ناسازگاری به مراجعین ارائه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در بخش ازدواج و خانواده زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره جنسی، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره در باب طلاق و فرزندپروری نیز به مراجعین ارائه می‌شود.

حسین‌نژاد افزود: برای قشر کودک و نوجوان اختلالات یادگیری و رفتاری، باز درمانی، اختلال هویت جنسی و استعدادیابی کودک و نوجوان از طریق مشاوران این مراکز ارائه شده و علاوه بر اردبیل، در هفت شهرستان دیگر استان نیز این مجموعه‌ها فعالیت خود را انجام خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث مشاوره شغلی و تحصیلی نیز برنامه‌ریزی به نحوی است تا مشاوران در بحث استعدادیابی برنامه‌ریزی، پشتیبانی و مهارت‌های تصمیم‌گیری و حل مسأله، مدیریت زمان و… بتوانند به گروه‌های جوان و نوجوان ارائه خدمات کنند.

حسین‌نژاد از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی همراه با دوره‌های آموزشی و ارائه مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و تقویت اعتماد به نفس در قالب این مشاوره‌ها خبر داد و اضافه کرد: ارزیابی و روان‌سنجی نیز از طریق مشاوره انجام می‌شود تا بهترین زمینه و بستر برای هدایت و راهنمایی مددجویان انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب این کلینیک‌ها خدمات مناسب و متنوعی را ارائه کرده و بتوانیم زمینه بهتر زندگی فردی و اجتماعی این گروه‌های هدف را به سرانجام برسانیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *