امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبرسانی بسیج به ۱۰ هزار روستای فاقد آب شرب

کرمان - ابتکارآنلاین: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: آبرسانی به ۱۰ هزار روستا فاقد آب شرب پایدار و یا دارای تنش آبی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: 15291
زمان انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ بعد از ظهر -
75 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – آیین افتتاح پروژه آب‌رسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال امروز با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ، محمدمهدی فداکار، استاندار، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه کبوترخان رفسنجان برگزار شد و ۵ هزار و ۱۳۶ نفر در قالب هزار و ۳۸۲ خانوار از نعمت این آب بهره‌مند شدند.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، در این آیین با بیان اینکه بخشی از مهاجرت روستاییان به شهرها به مشکل تنش آبی بر می‌گردد، اظهار داشت: آبرسانی به  ۱۰ هزار روستا فاقد آب شرب پایدار و یا دارای تنش آبی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تفاهمنامه سازمان بسیج و وزارت نیرو در این راستا، گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار روستا از آب شرب پایدار و سالم برخوردار شدند و نهضت آبرسانی به مناطق مختلف کشور تا بهره‌مندی تمام روستای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ۴۰ هزار چشمه و قنات در کشور داریم که از این تعداد ۲۹ هزار چشمه نیازمند مرمت و احیا هستند، افزود: بسیج خود را بازوی اجرایی دولت می داند و این مسئله به ورود کرده است.

زهرایی با اشاره به اقداماتی که در کشور در حال انجام است، گفت: رویکرد دولت انقلابی و ریل‌گذاری آن درست است؛ ریل‌گذاری درست و صحیح در رسیدن به هدف به ما کمک می‌کند البته شاید حرکت در ابتدا کند باشد اما در آینده شتاب خوبی می‌گیرد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه در فاز نخست آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور، آبرسانی به ۶۶۹ روستا در استان کرمان از سال قبل آغاز شده است، اظهار داشت: در فاز دوم این طرح نیز با کمک بسیج سازندگی و وزارت نیرو رفع تنش آبی هزار و ۵۰۰ روستای دیگر در استان کرمان در برنامه است.

استاندار کرمان از بازسازی شبکه آب استان کرمان برای جلوگیری از پرت و هدر رفت آب خبر داد و گفت: آب از ضروریات زندگی است و حتی ذره‌ای از آن هم نباید هدر برود.

سردار نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با بیان اینکه طرح جهاد آب‌رسانی از سال گذشته توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام و با کمک خیران و شرکت آب و فاضلاب و به همت گروه‌های جهادی آغاز شده است، اظهار داشت: در قالب این طرح بیش از هفت هزار روستا در سراسر کشور و ۶۶۹ روستا در استان کرمان از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ۲۵ درصد کل پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و ۷۵ درصد توسط بسیج سازندگی در حال انجام است، گفت: این پروژه‌ها در مجموع پیشرفت ۶۰ درصدی دارند که در صورت تزریق اعتبارات تا پایان ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسند و در فاز دوم طرح نیز مشکل تنش ‌آبی هزار و ۶۰۰ روستا حل خواهد شد تا دیگر روستایی نباشد که مشکل آب داشته باشد.

طرح جهاد آبرسانی به روستا کبوترخان و حومه رفسنجان با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به بهره‌برداری رسید که شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای خطوط انتقال برق، خرید و اجرای ۳۰ کیلومتر لوله سایز ۳۱۵ و ۲۵۰ پلی‌اتیلن و ساخت و احداث ۳۱ باب حوضچه است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *