امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنج مرکز غیرمجاز مداخله‌گر درمان در سردشت پلمب شد

مهاباد – ابتکارآنلاین: مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: پنج واحد به عنوان مراکز متخلف و غیرمجاز مداخله‌گر درمان با حکم مراجع قضایی در این شهرستان پلمب شد.
کد خبر: 15289
زمان انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ بعد از ظهر -
32 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – جلال جلالت اظهار کرد: این مراکز غیرمجاز شامل ۲ دفتر کارمامایی، یک مرکز لیزر، یک مرکز ماساژ درمانی و یک کلینیک پزشکی غیرمجازی بودند که به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها و اقدامات غیرمجاز پلمب شد.

وی اضافه کرد: مرکز ماساژ درمانی به دلیل تبلیغ در فضای مجازی و اقدام به فصد خون و حجامت و مرکز لیزر نیز به علت فعالیت بدون اخذ مجوز تعطیل شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: کلینیک زیبایی پلمب شده نیز در فضای مجازی تبلیغ و اقدامات پزشکی از جمله تزریق ژل و فیلر انجام می داد.

وی افزود: این مراکز به دلیل دخالت در انجام امور پزشکی و تهدید سلامت شهروندان پلمب و افراد متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۱ مرکز غیرمجاز توسط کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع و معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: شهروندان می توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

جلالت گفت: هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *