امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رزمایش جهادی ستاد توانمندسازی مناطق محروم در بهارستان

بهارستان - ابتکارآنلاین: رئیس ستاد توانمندسازی مناطق محروم کشور گفت: پیشگیری از امراض به‌صورت پایلوت از بهارستان با محوریت اتاق سلامت برای نوزادان، از بدو تولد تا ۲۲ سالگی با پشتیبانی بیمه سلامت آغاز می‌شود.
کد خبر: 15430
زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ بعد از ظهر -
85 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – رزمایش گروه‌های جهادی ستاد توانمندسازی شهرستان بهارستان صبح امروز با حضور علی آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی مناطق محروم کشور، فرماندار بهارستان، امام‌جمعه و دیگر مسئولین در حوزه‌های آموزشی، درمانی، بهداشتی، فرهنگی، مشاوره، ورزشی و اجتماعی با پشتیبانی شهرداری نسیم‌شهر در مدرسه مقداد حصارک پایین نسیم‌شهر برگزار شد.

در این رزمایش گروه‌های جهادی خدمات پزشکی و بهداشتی، آموزشی و مشاوره، ورزشی و گویندگی، ثبت نام تسهیلات وام اشتغال خانگی، شنوایی و بینایی‌سنجی رایگان به مردم حصارک پایین ارائه کردند.

علی آقامحمدی در حاشیه رزمایش جهادی ستاد توانمندسازی با اشاره به مردم و اجتماع‌محور بودن ستاد توانمندسازی کشور اظهار داشت: ستاد توانمندسازی مناطق محروم کشور در حوزه‌های اسناد غیررسمی مسکن، اشتغال، درمان، آموزش و کارآموزی فعالیت گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت استارتاپ‌ها برای نخستین‌بار در بهارستان آغاز خواهد شد گفت: دانش آموزان بهارستانی در کنار درس، مباحث مرتبط با استارتاپ‌ها را در دبیرستان فرا خواهند گرفت.

رئیس ستاد توانمندسازی مناطق محروم کشور افزود: در سال گذشته ۴ هزار ۸۰۰ دانش آموز کنکوری به صورت رایگان در کلاس‌های کنکور البرز شرکت کردند که این آمار در سال جاری به ۱۵ هزار نفر افزایش یافت که رتبه‌های برتری را در کشور ثبت کردند.

آقامحمدی تصریح کرد: موضوع پزشک خانواده به صورت جدی از سوی ستاد توانمندسازی در بهارستان پیگیری می‌شود.

وی به طرح پیشگیری از امراض در بهارستان اشاره کرد و گفت: پیشگیری از امراض به‌صورت پایلوت از بهارستان با محوریت اتاق سلامت برای نوزادان از بدو تولد تا ۲۲ سالگی با پشتیبانی بیمه سلامت آغاز خواهد شد.

رئیس توانمندسازی مناطق محروم کشور در پایان به ساخت ساختمان مختص کم‌شنوایان و نابینایان اشاره و خاطرنشان کرد: ۶ هزار نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال در بهارستان نام‌نویسی کردند و این شهرستان در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان بیش از اعتبارات موجود برای تسهیلات سهمیه دریافت کرده‌ است‌.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *