امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

‌۶ هزار کارخانه‌‌ ‌احیا‌ء شد‌/ با واردات بی‌رویه ‌بر روند‌ تولید خنجر زدند

البرز – ابتکارآنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه ‌با واردات بی‌رویه ‌بر روند‌ تولید خنجر زدند، گفت: همه وزارتخانه‌ها باید ‌از تولیدکننده حمایت کنند.
کد خبر: 15447
زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ بعد از ظهر -
28 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین –  آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به البرز، از کارخانه ایران تراورس در شهرستان فردیس بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه در جشن احیای ۱۸۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان البرز حضور یافت و ضمن قدردانی از تلاش مسئولان این استان برای احیای واحد‌های راحد اظهار داشت: مسئله تولید در کشور بسیار مهم است. محوری‌ترین موضوع در اقتصاد تولید است. استقلال سیاسی و اقتصادی کشور در گرو تولید است. رفع بیکاری در گرو تولید است. رونق زندگی مردم در گرو تولید است و شکل‌گرفتن ایران قوی در گرو تولید است. بدون تولید امکان شکل گرفتن ایران قوی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شکل گرفتن اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است، افزود: اگر بخواهیم اقتصادی داشته باشیم که با تکانه‌ها تکان نخورد، این در گرو تولید است؛ خداوند به ایران برای تولید، تمام زمینه‌ها را مرحمت کرده است؛ هم زمینه مادی، هم نیروی انسانی مولد و هم فکر و اندیشه بلند که بتواند تولید را رونق دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مقطعی واحد‌های تولیدی یکی پس از دیگری دچار مشکل شدند و از کار افتادند، تصریح کرد: امروز تمام بخش‌های اداری و ستاد وزارتخانه‌ها باید بسیج شوند و از تولیدکننده حمایت کنند. به صورت حمایت مالی، حقوقی و حمایت اداری و سازمانی.

وی با اشاره به بازدیدش از کارخانه ایران تراورس با بیان اینکه تولید در این کارخانه به دست و تلاش شما روشن است، گفت: مالکیت این کارخانه را که به بخش خصوصی واگذار خواهد شد یا نه را روشن خواهیم کرد.

وی افزود: مهم‌ترین بخشی که به عهده شما کارگران است افزایش کیفیت تولیدات و پاسخگویی به نیازمندی‌های شهر و کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه همه ماست که واحد‌های صنعتی که به هر دلیلی دچار وقفه شدند را به چرخه تولید بازگردانید و فعال کنیم. واردات بی رویه خنجری بر پشت تولید است، گفت: برای کالایی که تولید می‌شود باید بازاریابی و استاندارد‌سازی کرد؛ سازمان استاندارد برای استاندارد‌سازی کالا‌ها اقدام کند و اگر جایی مشکلی وجود دارد اعلام کند و زمان لازم را اختصاص دهد.

‌رئیسی با بیان اینکه زمان برای اشتغال و تولید کننده خیلی مهم است، چقدر زمان نیاز است که بررسی‌های لازم صورت گیرد؟، تصریح کرد: مجوز‌ها باید اخذ شود. ما حتما موافق این امر هستیم، اما سازمان‌های مربوطه باید سریع بررسی و پاسخ دهند، تعطیلی نشناسند، شب و روز نشناسند.

وی افزود: تا به امروز بیش از ۶ هزار کارخانه احیاء شده است، این عدد نشان‌دهنده رونق گرفتن تولید و خودکفایی در کشور است؛ مطمئنا احیاء یک کارخانه که بنا به دلایل و موانعی فعالیتش متوقف شده است بسیار راحت‌تر از ساخت یک کارخانه است لذا ما و تمامی مسئولان باید اولویت خود را احیا کارخانجات موجود قرار دهیم و احیاء یک کارخانه موجود بر ساخت کارخانه‌ای دیگر اولویت دارد و این موضوع نیازی به استدلال ندارد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی گفت: برای حمایت از واحد‌های تولیدی همه باید بسیج شوند و این حمایت‌ها هم مالی باشد هم حقوقی وهم اداری تا هیچ کارگاهی متوقف نشود. واحد‌های تولیدی باید از طرف وزارت صمت به طور کامل حمایت شوند و بانک‌ها نیز باید مساعدت کنند تا تولید متوقف نشود و تمامی ادارات و نهاد‌ها در ارائه مجوز سریعتر عمل کنند چرا باید دریافت یک مجوز ماه‌ها طول بکشد.

کارخانه ایران تراورس در سال ۱۳۹۹ و همزمان با ریاست آیت الله سیدابراهیم رییسی بر قوه قضاییه و براساس اقدامات این قوه برای احیای واحد‌های تعطیل و بازپس گیری از افراد نا اهل، به دولت بازگشت.

این واحد تولیدی علاوه بر انجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های زیر ساختی و تجهیزاتی راه‌ها و خطوط ریلی، به تازگی خط تولید قطعات بتنی مورداستفاده در ایجاد خطوط راه آهن را راه اندزی کرده است. بیش از پنج هزار کارگر دراین کارخانه مشغول به کار هستند.

بازدید رییس جمهور از این کارخانه در راستای اجرای جشن احیای ۱۸۴ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان البرز انجام شد.

برگزاری جشن احیای ۱۸۴ کارخانه و مجموعه تولیدی راکد و نیمه فعال از جمله کارخانه ایران تراورس که تا ۶ ماه گذشته تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آیت الله رییسی به البرز است.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *