امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین نهالستان دانش‌آموزی استان همدان در شهر سامن احداث شد

همدان - ابتکارآنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: نخستین نهالستان دانش آموزی استان همدان در هنرستان کشاورزی آیت‌الله طالقانی سامن آماده‌سازی و احداث شد.
کد خبر: 15483
زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ بعد از ظهر -
26 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – جواد زنگنه افزود: در این نهالستان به مساحت زیرکشت ۸۰۰۰ مترمربع گونه‌های زبان گنجشک و صنوبر کاشته می‌شود.

زنگنه همچنین از اجرای عملیات بذرکاری در نهالستان شهرداری سامن خبر داد و اظهارکرد: در این نهالستان عملیات بذرکاری برای تولید نهال با گونه‌های زبان گنجشک ارغوان و سرو خمره‌ای انجام شد.

وی به آغاز این طرح در شهرستان همزمان با کاشت نهال در مجموعه بام ملایر و جاده سلامت اشاره و مطرح کرد: سهمیه استان همدان از کاشت یک میلیارد درخت تا سال ۱۴۰۵ در سراسر کشور، کاشت سالانه سه میلیون اصله نهال است که در مدت چهار سال باید ۱۲ میلیون اصله نهال در این استان کاشته شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ملایر با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۵ چهار میلیون اصله نهال در نهالستان قدس ملایر تولید و در سراسر استان توزیع شود، گفت: سهم شهرستان ملایر در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، سالانه ۲۰۰ هزار اصله نهال است که با احتساب سهمیه نهالستان قدس، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال می‌رسد.

زنگنه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار اصله نهال در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان و ۲۰۰ هکتار بذرکاری با مشارکت شهرداری و سایر نهادها کاشته شد.

وی با تأکید بر اینکه تولید و توزیع سالانه یک میلیون اصله نهال در نهالستان قدس، سطح ۴۰۰۰ هکتار از اراضی را پوشش می‌دهد، از متقاضیان، ارگان‌ها، نهادها و شرکت‌ها خواست محل مورد نظر خود را برای کاشت درخت اعلام کنند تا پس از بررسی‌های لازم، طرح تهیه و نظارت‌ها انجام شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *