امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در تهران و پردیس پر شد

پردیس - ابتکارآنلاین: مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد و پرکردن ۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در محدوده این شرکت خبر داد.
کد خبر: 15530
زمان انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ بعد از ظهر -
44 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – وحید مرادی نسب روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: با تلاش کارشناسان حقوقی جهت دریافت دستور قضایی و همچنین اجرای آن توسط همکاران بازرسی و نظارت طی یک روز کاری، ۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در محدوده عملکرد این شرکت در شهرستان های تهران و پردیس در مجموع با دبی ۶ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این تعداد چاه از تخلیه سالانه ۱۱۸ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این شرکت جلوگیری شد.

مرادی نسب خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *