امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت وساز غیرمجاز و برداشت ازمنابع آبی دلیل فرونشست هاست

فیروزکوه – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت : برخی از شهرها به دلیل ساخت‌وساز غیر مجاز توسط ویلا سازان و برداشت بی رویه از منابع آبی، درگیر فرونشست‌ها و آسیب های مختلف هستند.
کد خبر: 15570
زمان انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ بعد از ظهر -
32 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد حیدری‌منش روز سه شنبه در حاشیه برگزاری ستاد ساماندهی با ساخت و ساز با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌های عضو کارگروه ساماندهی ساخت‌وساز غیرمجاز نهادینه کردن فرهنگ مخالفت با ساخت‌وساز غیرمجاز در بین مردم است افزود: امروز مهم‌ترین وظیفه ما به عنوان دستگاه‌هایی که عضو کارگروه ساماندهی ساخت‌وساز نهادینه کردن فرهنگ مخالفت با ساخت‌وساز غیرمجاز را در بین مردم است. شهروندان توجه داشته باشند که ساخت و سازهای غیرمجاز برای نسل آینده، آسیب جدی برای اراضی کشاورزی، باغات به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان فیروزکوه ضمن تقدیر از روستا نشینان و شهروندان قانون‌مدار ادامه داد: در برخی مناطق در طی دو یا سه سال گذشته یک مورد هم ساخت و ساز نداشتند ، راه اندازی گشت مقابله با ساخت و ساز برای پیشگیری از تخلفات احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.قلع‌وقمع بنا برای مردم تبعات سیاسی و اجتماعی دارد و در این راستا دستگاهی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز غفلت کرده باید مجازات شود.

وی بیان کرد : مدیر دستگاه مربوطه موظف بوده جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیرد و اولین مسئول موضوع در سطح روستا، دهیاران و بخشداران هستند. حیدری منش ادامه داد: دستگاه‌های متولی نظیر جهاد کشاورزی، امور آب نسبت به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز مسئول هستند و مدیران دستگاه‌های متولی باید به دستگاه‌های قضائی برای پاسخگویی معرفی شوند.

حیدری منش با بیان اینکه یکی از مشکلات در این حوزه طولانی شدن پاسخ استعلامات است که این تاخیر شروع ساخت‌وساز مالک را به همراه دارد افزود: در این موارد پاسخ استعلام بیش از دوماه قابل پذیرش نیست و قطعاً پیگیری خواهد شد و پاسخ استعلام درخواست‌های مردم باید به موقع داده شود.

وی گفت : با هدف آگاهی بخشی به شهروندان ، مناطقی که امکان ساخت‌وساز قانونی و مجاز وجود دارد، به شهروندان و روستانشینان معرفی شود .

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیار ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *