امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگران و بهگران کارخانجات ملارد دوره آموزش مخاطرات محیط کار را طی کردند

ملارد – ابتکارآنلاین: دوره آموزش کمک های اولیه و مخاطرات محیط کار برای بهگران کارخانجات شهرستان ملارد بمنطور جلوگیری از مشکلات و حفط ایمنی و بهداشتی برگزار شد .
کد خبر: 15590
زمان انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ قبل از ظهر -
17 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسن رحیمی رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملارد با اعلام این خبر گفت در نخستین دوره از این آموزش ها ۵۰ بهگر از ۳۳ شرکت و کارگاه تولیدی و صنعتی سطح شهرستان شرکت کرده و با مباحثی مانند انواع تقسیم بندی محیط های کاری ، مخاطرات مربوط به هرکدام در حوزه های ایمنی ،بهداشتی ، روانی و همچنین اقدامات اولیه و اورژانسی در هنگام بروز سوانح آشنا شدند .

رحیمی افزود: این دوره آموزشی بصورت کاربردی و در دو بخش تئوری و عملی با حضور کارشناسان و مربیان آموزشی از شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر شهرستان و به منظور آشنایی شرکت کنندگان با موارد ضروری برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار و انتقال به سایر کارگران برگزار گردید .

رئیس اداره کار ملارد یکی از اهداف برگزاری این دوره ها را تقویت و حمایت از کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها عنوان کرد و گفت: این دوره ها همراه با صدور گواهی بوده و در همین ارتباط تقویم آموزشی متناسب با درخواست کارفرمایان و تکالیف اداری نهادهای مربوطه تعریف و در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

به گفته رحیمی بهگر کارگر آموزش دیده ای است که با حفظ سمت اولیه در محل کار وظایفی همچون کمک به نجات مصدومین ، تهیه و ارسال آمار سوانح و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه ای را پیگیری و انجام می دهد.

شهرستان ملارد بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که عمدتا در شهرک صنعتی صفادشت و لکه صنعتی قبچاق مستقر هستند .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *