امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب شُرب سالم به روستاهای خاوران رسید

ری – ابتکارآنلاین: مدیر امور آبفای خاوران از اجرای طرح ۳۹۰۰ متری تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و تأمین فشار در روستاهای قاسم آباد، کریم آباد، علی آباد، گل تپه کبیر خبر داد و گفت: روستاهای خاوران از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
کد خبر: 15669
زمان انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ بعد از ظهر -
18 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – امید صابری ظهر امروز در حاشیه برپایی میز خدمت اداره آبفا در نمازجمعه خاورشهر با اشاره به آبرسانی به روستاهای خاوران اظهار داشت: با پیشرفت زندگی صنعتی و رشد جمعیت افزایش آب نیز افزایش یافته و نیز با توجه خشکسالی چندین سال اخیر اهمیت آب بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی افزود: از آنجا که در صورت عدم فرهنگ‌سازی و برنامه ریزی در مصرف آب امکان بروز مشکلات تأمین آب وجود دارد لذا در راستای فرهنگ‌سازی مصرف آب برنامه‌های متنوعی در زمینه صرفه‌جویی آب تدارک دیده شده است.

مدیر امور آبفای خاوران در ادامه گفت: در بخش خاوران ۱۴ روستا زیرپوشش آبفا قرار دارد و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند که بخشی از آن از منابع آب زیرزمینی و بخش دیگر از سد ملوان تأمین می‌شود.

صابری با اشاره به اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب تصریح کرد: باتوجه به تعارض خطوط انتقال مجتمع آبرسانی شهید تهرانی با قسمتی از مسیر اجرای پروژه ملی انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران به اراضی کشاورزی ورامین که توسط شرکت آب منطقه‌ای درحال انجام است؛ عملیات تغییر مسیر تأسیسات آب در محدوده روستای غنی آباد در دو مرحله به‌طول ۱ هزار متر به اتمام رسید.

وی ادامه داد: به‌رغم مصائب اجرایی، جهت اجرای پروژه چالش برانگیز پادگان زیادیان به دلیل عمق زیاد، وجودخاک ریزشی محل حفاری و فضای کم لوله کیسینگ در زیر بزرگراه امام رضا (ع)، پس از بررسی روش‌های متعدد اجرایی و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات لوله‌رانی به روش لوله شکافی که بیشتر در حوزه اجرای شبکه های فاضلاب کاربرد دارد، در دستور کار قرار گرفت.

صابری ابراز داشت: یکی از چالش‌های اساسی اجرای این بخش از پروژه، عدم ورود آسیب به لوله‌های فولادی موجود در کیسینگ و جلوگیری از بروز قطعی در آب دریافتی از خط ماملو و خطوط تامین کننده آب شرب مشترکین شمال اتوبان ، به هنگام عبور لوله سوم از داخل کیسینگ بود که با تلاش و نظارت عوامل اجرایی امور خاوران و معاونت بهره برداری و توسعه آب این بخش از پروژه نیز بدون مشکل به اتمام رسید.

مدیر امور آبفای خاوران بیان کرد: خدمات رسانی مطلوب‌تر به مشترکین و همچنین تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و تأمین فشار مورد نظر شبکه، آبرسانی به روستاهای تحت پوشش آبفای خاورشهر در دستور کار قرار گرفته است.

صابری در پایان خاطرنشان کرد: طول کل این پروژه ۳۹۰۰ متر است که با استفاده ازلوله به قطر ۳۱۵ میلیمتر از جنس پلی اتیلن و ۲۰۰ میلیمتر از جنس چدن داکتیل لوله گذاری شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *