امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی دماوند تخریب شد

دماوند – ابتکارآنلاین: در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی،۶۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی دماوند تخریب شد.
کد خبر: 15783
زمان انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ قبل از ظهر -
24 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – صبح سه شنبه و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، حدود ۶۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی کشاورزی منطقه «هومند وادان» (خیابان معراج) و «هاشمک» (جاده منتهی به روستای هاشمک) تخریب شد.

بر اساس این گزارش در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز، عوامل شهرداری آبسرد، کلانتری آبسرد و عوامل یگان حفاظت گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.

گفتنی است که سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی استان تهران شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و سازها در اراضی کشاورزی از سوی شهروندان است.‌

بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.‌

لازم به ذکر است که اجرای این عملیات قلع و قمع ناشی از ساخت وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در مساحتی بالغ بر دو هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان دماوند انجام گرفته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *