امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری توسط شکارچیان غیرمجاز زخمی شدند

چهار محال و بختیاری - ابتکارآنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیای از زخمی و مصدوم شدن سه محیط‌بان در پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد بر اثر درگیری با شکارچیان غیر مجاز خبر داد.
کد خبر: 15815
زمان انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ قبل از ظهر -
48 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – بختیار طاهری با اشاره به اینکه ساعت ۱۲ سه‌شنبه شب محیط‌بانان پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد هنگام گشت و کنترل در منطقه، روشنایی نورافکن شکارچیان را مشاهده کردند و با استفاده از دوربین‌های دید در شب موفق به پیدا کردن آنها شدند، افزود: محیط‌بانان با پیداکردن محل حضور آنها برای دستگیر کردن و جلوگیری از شکار غیرمجاز به سمت آنها حرکت کردند.

به گفته وی، متخلفان که اقدام به تیراندازی به سمت حیات وحش کرده بودند، با مشاهده ماموران حفاظت محیط‌زیست اقدام به درگیری و تیراندازی کردند، که سه نفر از محیط‌بانان زخمی و مصدوم شدند.

به گفته وی، در ساعت پنج بامداد سه شکارچی متخلف دستگیر و از آنها سلاح و اداوت شکار، چاقو، نورافکن و کوله پشتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: در محل تیراندازی متخلفان، لاشه یک راس بز وحشی نیز کشف و ضبط شد.

پارک ملی تنگ صیاد با وسعت چهار هزار و ۳۷۲ هکتار در مرکز منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با مساحت ۲۲ هزار و ۱۴ هکتار واقع شده و زیستگاه گونه‌های با ارزشی چون پلنگ ایرانی، کل و بز، قوچ و میش، کفتار، افعی گرزه است.

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با وسعت حدود ۲۷ هزار هکتار در چهارمحال وبختیاری واقع شده است.

این منطقه در سال ۱۳۴۹ از طرف شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال ۱۳۵۲ با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد. شکارچیان غیرمجاز شهرکرد چهارمحال وبختیاری فرخ شهر تخریب محیط زیست حیات وحش محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری توسط شکارچیان غیرمجاز زخمی شدند محیط‌بانان چهارمحال و بختیاری توسط شکارچیان غیرمجاز زخمی شدند

در این منطقه ۲۵۲ گونه گیاهی که حدود ۳۰ گونه آن انحصاری ایران است و ۲۴ گونه پستاندار، ۷۰ گونه پرنده و ۲۶ گونه خزنده وجود دارد.

گونه‌های جانوری این منطقه شامل قوچ و میش وحشی، پلنگ، کل و بز و پوشش گیاهی آن شامل انواع گون، کنگر، ریواس، آویشن، بابونه، خاکشیر، بادام کوهی، انجیر و آلبالوی کوهی است.

منطقه تنگ صیاد در ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *