امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیمی از خانه‌های قرآنی بهارستان احیا شد

بهارستان – ابتکارآنلای: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان گفت: ۵۰ درصد از مؤسسات و خانه‌های قرآنی بهارستان که تعطیل بودند احیا شده و آموزش‌های قرآنی در آن‌ها جریان دارد.
کد خبر: 15825
زمان انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ بعد از ظهر -
27 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید حسین ابوالقاسمی با بیان اینکه ۹۳ موسسه و خانه قرآنی در بهارستان دارای مجوز هستند، اظهار داشت: ۵۰ درصد این خانه‌های قرآنی به دلیل عدم حمایت در سال‌های گذشته تعطیل شده بودند که هم‌اکنون احیا شده و آموزش‌های قرآنی در آن‌ها جریان دارد.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۰ هزار نفر در خانه قرآنی آموزش روخوانی، تجوید، روان‌خوانی و حفظ قرآن را فرامی‌گیرند، افزود: فعالیت‌های خودجوش و بدون مجوز خانه‌های قرآنی در بین خانواده‌های بهارستانی رواج‌ دارد و اداره تبلیغات اسلامی به دنبال تشویق خانواده‌ها و فرزندان در این حوزه است.

رئیس تبلیغات اسلامی بهارستان به نظارت مستمر بر فعالیت مؤسسات قرآنی و تشویق آن‌ها اشاره کرد و گفت: محافل انس با قرآن در هیئات مذهبی و در مناسب‌های مختلف در بهارستان با حضور قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: ۱۰۰ مُبلغ دینی از گروه میثم تمار استان قم برای تبلیغات دینی، پرده‌خوانی، مشاوره، رفع شبهات در مناسبت‌های مختلف در بهارستان حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی در بهارستان ابراز داشت: ۲۰۰ هیئت مذهبی در طول ایام سال فعال است و در طول هفته برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار می‌کنند و ۱۱۰۰ هیئت در ایام محرم و شهادت سالار شهیدان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس تبلیغات اسلامی بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد علوی طبق تفاهم‌نامه و همکاری با تبلیغات اسلامی بهارستان برای ۳۰ هیئت فعال شهرستان بهارستان تجهیزات به ارزش ۵۰ میلیون تومان تهیه و به هیئات واگذار شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *