امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

داوطلب هلال احمر تجلی ماهیت خاص سربازی خداوند است

زنجان - ابتکارآنلاین: معاون منابع انسانی وپشتیبانی سازمان داوطلبان هلال احمر کشور گفت: سربازان(فرشتگان)خداوند تجلی عزت خداوند متعال در روی زمین هستند و داوطلب هلال احمر نیز تجلی ماهیت خاص سربازی خداوند است.
کد خبر: 15877
زمان انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ بعد از ظهر -
31 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حسن عبودی مزرعی در آئین تجلیل از داوطلبان هلال احمر افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید خداوند رحمت کند انسان‌هایی را که قدر خود را بدانند و قدرشناسی کنند.

وی یادآوری کرد: خداوند در زمین و آسمان فرشتگانی دارد که سربازان خداوند متعال هستند، سربازان باید تجلی عزت خداوند بر روی زمین هستند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان هلال احمر کشور گفت: داوطلب هلال احمر تجلی ماهیت خاص سربازی خداوند است و از این لحاظ خاص هستند که تنها ماهیت داوطلبی در هلال احمر می‌باشد.

عبودی مزرعی ادامه داد: هیچ نظامی، سازماندهی شده در هیچ جای دنیا همانند هلال احمر یافت نمی‌شود که مؤسسه‌ای در جهان ۱۹۱ دفتر و نمایندگی داشته باشد.

وی اظهار داشت: داوطلب محوری در این ارگان نهادینه شده و منحصر به فرد، سرباز خداوند بر روی کره زمین هستند.

فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر دارای ۹ میلیون داوطلب ثبت شده در سایت دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون عضو افتخاری جمعیت هلال احمر ایران است که از اصول هفتگانه بی طرفی، بی غرضی، جهان شمولی، استقلال، خدمات داوطلبانه، بشردوستی و یگانگی تبعیت می‌کنند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان هلال احمر کشور گفت: فعالیت این تعداد داوطلب در ایران این تعداد داوطلب نشانه این است که مردم ایران با طینت، آراستگی انسان دوستی و بشر دوستی از گذشته تاکنون بیشتر آشنا هستند و مربوط به سنت‌های زیبای ایرانیان آئین مبارک و دین مکرم ماست.

عبودی مزرعی تاکید کرد: در ایران داوطلب محوری به عنوان یک اصل نهادینه شده در هشت سال دفاع مقدس نیز بوده و در حال حاضر نیز با ارائه خدمت بی منت امتحان پس می‌دهیم.

مسیر حرکت و اقدام خیرخواهانه را تسریع می‌کنیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان و ایجاد صلح پایدار میان ملت‌ها از اهداف هلال احمراست.

حکمت اله هاشمی افزود: اهداف جمعیت هلال احمر اهداف بلندی است که در جهت ارائه خدمت به مردم و آسیب دیدگان تلاش می کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هلال احمر استان زنجان ۱۶ هزار داوطلب در رسته‌های مختلف سازماندهی شده و در خدمت آحاد مردم و جامعه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای رسالت و اهدافی که جمعیت هلال احمر و در رأس آن تسکین آلام بشری است در هر زمان و مکان می‌توانیم خدمات ارائه دهیم.

هاشمی ادامه داد: ارائه این خدمت دو جنبه دارد که یکی از این جنبه‌ها انگیزه قدم نهادن در این راه با توجه به باورها و اعتقادات است که بسیار ارزشمند به شمار می‌رود و بر ما مسئولان نیز واجب و تکلیف است مسیر حرکت و اقدام خیرخواهانه را تسریع کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم که نهادهای مختلفی در حوزه‌های کمک به مردم فعالیت دارند، افزود: آن چیزی که برای ما مورد اهمیت بوده و جز منویات رهبری است، همه اقدامات سازماندهی شده و همبستگی و تعادل را در ارائه خدمات داشته تا کارکرد اثر گذاری را با هزینه کمتر به نمایش بگذاریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حوزه داوطلبان جذب و سازماندهی خیرین و داوطلبان جزو برنامه‌های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

هاشمی افزود: امیدواریم بتوانیم بخوبی با سازماندهی منسجم ۱۶ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر استان را با فعالیت و مدیریت، شمار خیرین و داوطلبان را ارتقا داده تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری به جامعه هدف داشته باشیم.

وی با اشاره به حمله غاصبانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه بیان کرد: در این جمعیت شاهد یک تحول اعتقادی و دینی در بین جوانان و داوطلبان بودیم که همگی اعلام آمادگی جهت حضور در منطقه داشتند که این اقدام بسیار ارزشمند و برگرفته از اعتقادات دینی این قشر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در قرآن به اقدام کار خیر و خیرخواهانه تاکید شده است، اظهار داشت: کار ما در جمعیت هلال احمر بر اساس شرافت انسانی تعریف شده که باید بتوانیم با کارکرد درست، نظم و انضباط، همبستگی و ایجاد ارتباط با سایر نهادهای خدمات رسان با عزم جدی در جامعه هدف تأثیرگذار باشیم.

گفتی است، در مراسم تجلیل از خیرین، نیکوکاران، جانباز خلبان هشت سال دفاع مقدس، داوطلبان، امدادگران و اعضای جوانانی که در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در یک سال گذشته داوطلبانه همکاری و مشارکت مستمری با هلال احمر داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *