امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

از به روز ترین فناوریهای دنیا در توسعه فیبرنوری کشور استفاده شده است

گرگان – ابتکارآنلاین: زارع پور در جشن افتتاح طرح ملی فیبر نوری در گرگان گفت گفت: برای توسعه شبکه فیبر نوری در کشور از به روز ترین فناوریهای دنیا استفاده شده است.
کد خبر: 15883
زمان انتشار: ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ بعد از ظهر -
30 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جشن افتتاح طرح ملی فیبر نوری در گرگان گفت: دولت سیزدهم با نگاه به آینده انجام کار‌های زیرساختی را در دستور کار قرار داده است و با بهره برداری کامل از فیبری نوری علاوه بر افزایش سرعت اینترنت، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: با توسعه شبکه فیبر نوری، بار اینترنت تلفن‌های همراه نیز کاهش خواهد یافت و امروز بالغ بر پنج میلیون خانوار ایرانی می‌توانند از خدمات این شبکه بهره‌مند شوند.برای توسعه شبکه فیبر نوری در کشور از به روز ترین فناوریهای دنیا استفاده شده است.

او افزود: از امروز و با افتتاح این طرح خانواده‌ها می‌توانند با ارائه درخواست پس از یک ماه از این خدمت بصورت عملی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تا آخر سال بالغ بر هشت میلیون خانواده ایرانی به شبکه فیبر نوری متصل خواهند شد.

زارع پور افزود: با همت و همراهی مسئولان استان گلستان امروز از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقاط استان مردم می‌توانند از مزایای فیبر نوری بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد: بیش از ۹۴ درصد روستا‌های کشور به اینرتنت پر سرعت دسترسی دارند و حدود ۱۸۰۰ روستای باقی مانده نیز تا پایان فعالیت دولت سیزدهم از این مزیت بهره مند می‌شوند.

زارع پور گفت: در گلستان فقط ۷ تا ۸ روستا به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند که تا دهه فجر امسال برای این روستا‌ها نیز امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت برای آن‌ها فراهم می‌شود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *