امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بارش برف و باران؛ تردد در معابر شمیرانات جریان دارد

شمیرانات – ابتکارآنلاین: رئیس اداره راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای شمیرانات اعلام کرد: در پی بارش برف و باران از بامداد امروز در این شهرستان به ویژه ارتفاعات رودبارقصران و لواسانات، تردد در معابر جریان دارد.
کد خبر: 15984
زمان انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ بعد از ظهر -
16 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید احمد حسینی اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، از آغاز بارش‌ها (بامداد امروز) تمام نیروها آماده‌باش بوده و ادوات و ماشین‌آلات راهداری به منظور پیشگیری از انسداد مسیرهای فرعی روستایی در حال کار هستندو با همت و تلاش ماموران راهداری تردد در تمام جاده‌ها جریان دارد.

با توجه به این‌که بارش بیش‌ترین برف هفته جاری در شهر شمشک دربندسر بوده است،مهدی ساوه شمشکی شهردار نیز در این رابطه اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۰ سانتی‌متر برف نشسته است و با فعالیت مستمر نیروهای خدمات شهری و بازگشایی پیوسته مسیرها، هیچ‌گونه مانعی برای تردد وجود ندارد.

سید مسلم جعفری مسئول مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از بامداد تا صبح دوشنبه بارش برف در ارتفاعات و روستاهای تابعه لواسانات و رودبارقصران در جریان بوده و هیچ‌گونه انسداد مسیر یا مخاطره‌ای گزارش نشده است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

شمیرانات با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *