امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه خدمات در محله‌های کم برخوردار دستور کار شهردار جدید بومهن باشد

پردیس – ابتکارآنلاین: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: توسعه خدمات در محلات کم برخوردار بومهن مانند ازون تپه و ترک‌آباد همانند مناطق دیگر در دستور کار شهردار جدید قرار گیرد.
کد خبر: 15991
زمان انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ بعد از ظهر -
17 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – هادی رحمتی روز دوشنبه در آیین معارفه شهردار جدید بومهن از توابع شهرستان پردیس اظهارداشت: حمل و نقل شهری مورد توجه قرار گیرد تا شهروندان برای تردد به تهران و شهرهای همجوار و پرداخت کرایه دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه شهردار جدید بومهن با استفاده از ظرفیت و همراهی شورای اسلامی شهر برای رفاه و آسایش برنامه ریزی کند، افزود: شهردار بومهن با جدیت در زمان کوتاه باقی مانده و با همکاری، همدلی و وفاق با اعضای شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت انسانی شهر و شهرداری برای ساماندهی امور تلاش کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سرپرست شهرداری، ۶۵ درصد بودجه امسال این شهرداری تاکنون محقق شده است و انتظار می رود که تا پایان سال بودجه چهار هزار و ۷۰۰ میلیاردریالی تحقق پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع به ویژه خانواده معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران اظهار داشت: بر اساس مصوبه و تاکید استاندار تهران روسا و مدیران مکلف هستند که شخصا به امور خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در ادارات رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه افزایش نیروی انسانی در شهرداری برای شهرها به سم تبدیل شده، خطاب به شهردار جدید افزود: حجم به کار گیری نیروی انسانی پر شده است و به هیچ عنوان نباید نیروی انسانی جدید به کار بگیرید و توصیه می شود که از ظرفیت موجود استفاده کنید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در امور اجرایی و اداری شهرداری به هیچ وجه دخالت نکنند، شورای شهر ماموریت نظارتی و برنامه ریزی دارد و نباید در حوزه اجرایی دخالت کند و شهرداری هم مجری مصوبات شورای اسلامی است.

این مسئول یادآور شد: انتخاب شهردار برای اعضای تازه وارد شورای اسلامی شهر بومهن اولین موضوع رسمی است و شهروندان توقع دارند که در این دوره باقی مانده تفاوت حضور شورای اسلامی را در اجرای امور شهری ببیند.

فرماندارشهرستان پردیس: شهردار جدید در هزینه کرد و تحقق بودجه ها اهتمام داشته باشد

فرماندار شهرستان پردیس نیز در این آیین گفت: به شهردار جدید توصیه می شود که در هزینه کرد، تحقق بودجه و صرف هزینه های عمرانی برای توسعه شهری اهتمام داشته باشد.

محسن قضاتلو افزود: تکمیل طرح های نیمه کاره مانند فرهنگسرا در دستورکار قرار گیرد تا شهروندان بتواند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: ساخت و ساز های غیر مجاز در شهر بومهن یکی از نقاط ضعف این شهر است و رویه چابک سازی با ساماندهی نیروی انسانی و ماموریتها اجرا و انجام شود.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به کمبود سرانه ها در شهر بومهن، توضیح داد: کمبود سرانه فضای سبز که در حال حاضر به ازای هر نفر ۱۲ متر مربع بر اساس آمار جمعیتی سال ۱۳۹۵ است و افزایش سرانه ورزشی و آموزشی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.

قضاتلو خاطرنشان کرد: در زمان تصدی شهردار پیشین مبحث مهم تحقق بودجه های شهر و صرف بیشتر هزینه عمرانی با هدف توسعه شهری و هزینه کمتر جاری محقق شد و در این راستا شاهد توسعه عمرانی در بخشهایی از شهر بومهن بودیم که قابل تقدیر است.

رئیس دادگستری پردیس: پاکدستی در شورای اسلامی شهر و شهرداری یک مطالبه عمومی است

حسن کشاورزی رئیس دادگستری شهرستان پردیس نیز در این آیین گفت: مسئله پاکدستی در شورای اسلامی شهر و شهرداری با توجه به اتفاقاتی که اخیرا و گاها مشاهده می کنیم، مطالبه عموم مردم است.

وی ادامه داد: پاکدستی، اخلاق مداری مرام و مسلک باید در شورای اسلامی و شهرداری عمیقا نهادینه شود و افرادی که در این زمینه تخطی دارند به دادگستری معرفی شوند.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس با بیان اینکه آسیب پذیر ترین نقطه برای شهرداری مسئله مالی است، توضیح داد: شهرداری نسبت به سایر ارگانها ثروتمندتر تلقی می شود، مردم در این ارگان مستقیما نسبت به دریافت و پرداخت اقدام می کنند، ارتباط مستقیم دارند و بنابراین موراد در فضای خاص ارزیابی خواهد شد وهر اتفاقی در شهرداری بیفتد در کمیسیونها تخلفی خاص مورد توجه قرار می گیرد و به فرض وقوع جرم و یا تخلف نسبت به آن رسیدگی خواهد شد.

کشاورزی ادامه داد: ماده ۵۵ قانون شهرداری ها وظایف شهردار را مشخص کرده و در صورتی که مطالبات مردم در خصوص انجام عملیات عمرانی باشد که نیاز به اقدام از سوی شهرداری داردترک فعلی حاصل شده باشد قاعدتا دراین خصوص با توجه به دقت نظر فرماندار قطعا به ترک فعل ها رسیدگی خواهد شد.

سرپرست شهرداری بومهن: ۶۵درصد از بودجه شهرداری تا ۲۰ آذر ماه محقق شده است

جهانبخش خدادادی سرپرست سابق شهرداری بومهن در این نشست اظهار داشت: در آمد شهرداری بومهن تا ۲۰ آذر سالجاری به جز مازاد انتقالی سه هزار و ۶۰ میلیارد ریال و تا این تاریخ ۶۵ درصد بودجه سال جاری محقق شده است.

وی ادامه داد: هزینه ها تا تاریخ سوم دی ماه ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال ، هزینه های جاری ۹۶۰ میلیارد و هزینه های عمرانی یکهزار و ۲۱۰ میلیارد ریال صرف شده و در حال حاضر موجودی شهرداری در بانکها نیز یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرپرست سابق شهرداری بومهن ادامه داد: پنج درصد از کل بودجه جلوتر هستیم، در کمیسیون ماده صد مشکلی نداریم ، بودجه دیده شده در ماده صد تا ۳۰ شهریور ۳۰۰ میلیارد بود که در کل ۳۸۰ میلیارد تومان تعیین شده بود .

خدادادی با اشاره به پروژه های در دست اقدام، توضیح داد: در دهه فجر امسال سه پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد، فرهنگسرا، پارک کودک و سالن بزرگ افتتاح و به بهره برداری می رسد.

شهردار جدید بومهن: با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی شهر را توسعه می دهیم

عبدالله میرزایی شهردار جدید بومهن نیز در این آیین گفت: با حمایت و استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی پروژه های نیمه کاره عمرانی مانند استخر و سایر طرح ها را با هدف توسعه شهری تکمیل می کنیم.

وی با اشاره به سایر برنامه های خود ادامه داد: راه اندازی ایستگاه اتوبوسرانی بومهن به تهران، ساماندهی دستفروشان با اقدام بسیجی ، تکریم ارباب رجوع، به کار گیری نیروهای مجرب، چابک سازی واحدهای خدمات رسان و حمایت از نیروهای فعال و پاکدست شهرداری را در دستور کار قرار می دهیم.

شهردار بومهن خاطرنشان کرد: برای اجرای عملیات زیر ساختی همسو با حفاظت از محیط زیست شامل افزایش سرانه های فضای سبز، افزایش سرانه های ورزشی، انجام به موقع وظایف ذاتی شهرداری مانند آسفالت معابر، جدول گذاری،هدایت آبهای سطحی و از همه مهم تر مقابله با ساخت و ساز برنامه ریزی شده است.

در این آیین از خدمات جهانبخش خدادادی سرپرست شهرداری قدردانی و عبدالله میرزایی به عنوان شهردار جدید بومهن معرفی شد.

شهر بومهن با یکصد هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان پردیس و در شرق پایخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *