امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ واحد آلاینده در بهارستان پلمب شد

بهارستان - ابتکارآنلاین: رئیس اداره حفاظت شهرستان بهارستان از پلمب یک واحد آلاینده سرند خاک و سرباره های فولاد  و جمع آوری یک واحد تولید زغال فشرده صنعتی در شهرک صنعتی قلعه میر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: 15978
زمان انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ قبل از ظهر -
17 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمدعلی جودکی روز دوشنبه  گفت: گشت و پایش زیست محیطی با محوریت برخورد با واحدهای آلاینده ی هوا در مسیرهای اتوبان ساوه – تهران ،آدران – شهریار، اورین، خیرآباد وشهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه اجرا شد.

وی اظهار داشت: طی گشت و پایش های اخیر کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره، ضمن شناسایی سه واحد نورد در شهرک صنعتی قلعه میر، متاسفانه علی رغم قرارگیری در شرایط اضطرار آلودگی هوا و اعلام موضوع در رسانه ها و تاکیدات مسئولین، سه مورد پسماندسوزی بدون حضور عاملین در این شهرک صنعتی مشاهده و توسط پرسنل این اداره اطفا شد.

این مسئول به بررسی شکایات واصله در خصوص ایجاد آلودگی هوا از طریق انتشار ذرات معلق و غبار توسط یک واحد سرند خاک و سرباره های فولاد، اذعان داشت: واحد مذکور علیرغم دریافت اخطاریه های متعدد زیست محیطی همچنان به فعالیت آلاینده بدون اتخاذ تمهیدات زیست محیطی ادامه داده لذا واحد مذکور پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

رئیس اداره حفاظت شهرستان بهارستان یادآور شد: یک واحد تولید زغال فشرده که به دلیل فعالیت غیرمجاز وعدم استفاده از تجهیزات کنترل آلودگی هوا و سیستم فیلتراسیون هوا در شهرک صنعتی قلعه میر، از این اداره اخطاریه دریافت کرده بود، با پیگیری های صورت گرفته توسط این اداره، جمع آوری شد.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *