امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح بند خاکی شهدای گلچهران شهرستان بروجرد

لرستان - ابتکارآنلاین: بند خاکی شهدای گلچهران بروجرد با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد.
کد خبر: 16028
زمان انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ بعد از ظهر -
124 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – بند خاکی شهدای گلچهران بروجرد امروز پنجم دی‌ماه با حضور عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون استاندار لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و جمعی از مسئولین استان و شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حسن میرزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: این بند در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی و پس از دو سال افتتاح شد.

وی ارتفاع مفید بند را ۱۰ متر، حجم مخزن را ۵۰۰ مترمکعب و حجم عملیات خاکی را ۴۳ هزار و ۶۹۹ مترمکعب برشمرد و افزود: حجم عملیات سنگی ۲۴۵۰ مترمکعب و مساحت حوزه آبخیز آن ۶۲۰۰ هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای عملیات آبخیزداری، کنترل و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش طرح‌های آبخیزداری است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *