امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرونده‌های قضایی غرب استان تهران با پرونده‌های چند استان برابری می‌کند

شهریار - ابتکارآنلاین: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران گفت: غرب استان تهران به‌ اندازه سه استان، ورودی پرونده دارد و حجم کار موجود در این منطقه به‌ اندازه چند استان است.
کد خبر: 16024
زمان انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ بعد از ظهر -
101 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علی افتخاری، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران در حاشیه مراسم معارفه رئیس مجتمع قضایی و سرپرست دادسرای نظامی نیروهای مسلح جنوب غرب استان تهران گفت: اهمیت مجتمع قضایی غرب استان بر اساس آمار بالای پرونده‌هاست، زیرا به‌ اندازه سه استان ورودی پرونده دارد و حجم کار موجود به‌ اندازه چند استان است.

وی افزود: در دو سال اخیر با اراده و کار جهادی همکاران به حدود ۵۶ درصد پرونده‌ها در بحث مهار و کنترل جرائم رسیدگی شد و آمار این پرونده‌ها کاهش یافت که این مسئله با توجه به پیچیدگی پرونده‌ها قابل‌ توجه و ارزشمند است.

تشکیل ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی فقط در ماه گذشته

رئیس دادگستری شهریار نیز در این مراسم گفت: این شهرستان با بیش از یک‌میلیون نفر، بیشتر از ۸ استان کشور جمعیت در خود جای‌ داده و حدود ۱۵۰ هزار نفر اتباع بیگانه دارد، درحالی که از نظر زیرساخت‌ها به‌اندازه یک شهر کوچک امکانات دارد.

امامی با اشاره به اینکه ۴ میلیون نفر در غرب استان تهران سکونت دارند و سالانه بیش از ۲۰ درصد افزایش جمعیت در غرب وجود دارد، افزود: ساختمان نیروهای مسلح و همچنین تجهیزات و نیروهای آن با توجه به چنین جمعیتی به ارتقا و رسیدگی نیاز دارد. فقط در ماه گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده قضایی وارد این مجموعه شد. با توجه به وجود نیروهای کم در مجموعه، هر نفر از نیروها به‌ اندازه سه نفر کار می‌کند تا به پرونده‌ها رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ یگان در حوزه‌های نظامی و امنیتی غرب استان فعالیت می‌کنند، گفت: غرب استان از لحاظ نیروهای انسانی، امکانات و زیرساخت‌ها نیازمند نگاه ویژه بوده و لازم است مسئولان استانی و کشوری به آن توجه داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ نزاجا و ارشد نظامی آجا در غرب استان تهران و البرز نیز ضمن گرامیداشت شهادت مستشار ایرانی در سوریه و شهدای مقاومت گفت: نیروهای مسلح دژهای محکم نظام هستند و با اقتدار و توانمندی ایستاده‌اند و به لطف مکتب عاشورا مستشاران ایرانی، مردم کشورهای مقاومت را بیدار کرده‌اند.

امیر سرتیپ دوم ستاد اکبر نجفیدر افزود: این مشکلات و مسائل و کمبودها با کار مجاهدانه رفع می‌شود و با اتحاد، توکل و همرنگی با مردم و پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌توانیم بر همه مشکلات فائق آییم.

آیین تکریم و معارفه رئیس مجتمع قضایی نیروهای مسلح غرب استان تهران و سرپرست دادسرای نظامی غرب استان تهران با حضور حجت‌الاسلام‌ پورخاقان؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، معاونین سازمان قضایی نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، دادستان استان تهران و جمعی از اعضای شورای تأمین غرب استان تهران صبح امروز در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

در این مراسم با حکم حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای؛ رئیس قوه قضائیه از زحمات ایرج عباسی قدردانی و علی قاسمی ده چشمه به‌عنوان رئیس جدید مجتمع قضایی نیروهای مسلح جنوب غرب استان تهران و صمد بدخشی به‌عنوان رئیس دادسرای نظامی جنوب غرب معرفی شدند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *