امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حل‌وفصل ۸۰۰ اختلاف حقوقی در رودبارقصران شمیرانات پیش از مراجعه به دادگاه

شمیرانات - ابتکارآنلاین: با اجرای طرح داوری و میانجیگری در رودبارقصران از توابع شمیرانات، از سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۸۰۰ پرونده اختلاف حقوقی پیش از مراجعه به دادگاه حل‌وفصل شده است.
کد خبر: 16054
زمان انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ بعد از ظهر -
29 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – صفت الله عباسی فشمی، وکیل پایه یک دادگستری و مسئول کانون حقوقی رضوی اظهار داشت: تجربه نشان‌گر آن بود، عمده پرونده‌های حقوقی منطقه بر سر مسائل وصیت، ارث و از این قبیل موضوعات خانوادگی است که پس از مراجعه به دادگاه علاوه بر هزینه، منجر به بروز کدورت و دلخوری در خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: ایده تاسیس داوری و میانجیگری در منطقه با توجه به سفارش منابع فقهی و تاکید روسای وقت قوه قضائیه ( آقایان رئیسی و اژه‌ای) به ورود سازمان‌های مردم نهاد و داوری ومیانجیگری، با استقبال امام جمعه وقت رودبارقصران از سال ۱۳۹۷ در فشم با هدف جلوگیری از صف‌های طولانی در دادگاه و پیشگیری از اختلافات خانوادگی، آغاز به کار کرد.

عباسی فشمی توضیح داد: در راستای اجرای طرح فوق الذکر، با همکاری خادمیاران آستان قدس رضوی در شمیرانات، ۷۰ نفر از معتمدان و مصلحان منطقه را شناسایی و با تشریح موضوع طی جلسه‌ای با حضور ایشان، کار را آغاز کرده‌ایم؛ سپس شهروندان متقاضی با مراجعه به دفتر امام جمعه و ارائه مدارک در نوبت برگزاری جلسات قرار گرفته و به امورات پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج سال اخیر، از دو هزار پرونده ارجاعی، ۸۰۰ پرونده با صلح و سازش به صورت رایگان حل‌وفصل شده و از مراجعه آن‌ها به دادگاه جلوگیری شد؛ الباقی پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی و در نوبت بررسی قرار دارند.

مسئول کانون حقوقی رضوی شمیرانات، اقدام مذکور را در راستای عمل به حدیث شریف اصلاح ذات البین افضل من عامه الصیام والعباده از امیرالمومنین علیه السلام و در ظل عنایات امام الرئوف حضرت ثامن الحجج موفق دانسته است‌.

عباسی فشمی اعلام کرد: با عنایت به توفیقات حاصله، این مرکز پر خیر و برکت از دهم دی ماه در مصلی لواسانات و به زودی در شمیران (مرکزیت امامزاده واجب التعظیم امامزاده صالح علیه السلام) آغاز به کار خواهد کرد.

وی یادآور شد: مشاوره حقوقی صلواتی، هر جمعه در محل اقامه نمازهای جمعه لواسانات و رودبارقصران، امام‌زاده‌ها و مساجد جامع سطح شهرستان شمیرانات توسط خادمیاران رضوی برقرار است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *