امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسیر دسترسی به مزار ۲ شهید گمنام در بوستان نورالشهدا پردیس احداث شد

پردیس – ابتکارآنلاین: شهردار پردیس گفت: طرح احداث یک مسیر دسترسی به همراه پارکینگ برای مزار ۲ شهید گمنام مدفون در بوستان نورالشهدا این شهر که از ابتدای سال جاری کلید خورده بود، مراحل احداث و تکمیل آن در بخش عمرانی به پایان رسید.
کد خبر: 16047
زمان انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ بعد از ظهر -
24 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – رضا کارخانه روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: مسیر دسترسی جدید و پارکینگ دوم بوستان نورالشهدا با ۲۲ هزار مترمربع خاکبرداری اجرا و احداث شد.

وی اظهار داشت: برای همین منظور ۲۲ هزار مترمکعب خاکبرداری، سه هزار و ۹۰ متر مکعب دیوار سنگی، ۲ هزار و ۴۰۰ مترطول جدولگذاری، ۱۱ هزار مترمربع زیرسازی آسفالت و ۲ هزار مترمربع مترمربع پارکینگ اجرا شد.

این مسئول بابیان اینکه پردیس افتخار میزبانی از ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس و شهید معزز زمان‌زاده را دارد که ۲ شهید عالی مقام در بوستان نورالشهدا خاکسپاری شده اند، تاکید کرد: با هدف تامین رفاه حال زائران خدمات رسانی به خانواده های شهدای سرافراز، طرح هایی را برای توسعه اماکن متبرکه تعریف و در دستور کار قرار داده ایم.

کارخانه افزود: طرح‌های دیگری شامل نصب پایه چراغ روشنایی مسیر، خط کشی معبر و پارکینگ، ساخت پله سنگی و فضای سبز طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

شهردارپردیس با اشاره به ضرورت سرعت بخشی در اجرای عملیات امداد و نجات، گفت: نقشه جامع آتش نشانی فازهای جدید توسط شهرداری پردیس تهیه و تدوین شده است.

کارخانه افزود: با توجه به تعدد مسیرها و ناشناخته بودن برخی پلتفرم ها و معابر فازهای هشت، ۹ و ۱۱ تهیه نقشه جامع در حوزه عملیات امداد و نجات در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از این نقشه، در روند اعزام نیروهای آتش نشانی به محل حادثه با رعایت کامل ساعت طلایی تسریع می شود، در این نقشه، نشانی مسیرها بر اساس آخرین تغییرات با مشخصات دقیق به روز رسانی شده و در اختیار ایستگاه‌های ۶گانه این شهرداری قرار دارد.

کارخانه با اشاره به بازبینی نازل های آب هیدرانت (شیر فلکه بزرگ آتش نشانی) سطح شهر را در دستور کار قرار داده تا در صورت نیاز نسبت به تعمیر و بازسازی آنها اقدام کند.

این مسئول افزود: این مهم با توجه به اهمیت آماده به کار بودن نازل های آتش نشانی هایدرانت در لحظات بروز آتش سوزی و نیاز مبرم و حیاتی در حوزه آبگیری خودروهای تانکر دار پشتیبانی و پیشگیری از سرعت و گسترش رشد آتش در دستور کار قرار گرفت.

شهردار پردیس یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ نازل هایدرانت آتش نشانی در سطح شهر وجود دارد و در صورت نیاز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *