امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق امسال در نیروگاه ری تولید شد

ری - ابتکارآنلاین: مدیرعامل نیروگاه گاز ری اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه حدود ۲ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی برق در این نیروگاه تولید و در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.
کد خبر: 16044
زمان انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ قبل از ظهر -
19 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حمید بادرستانی روز چهارشنبه در این باره با تاکید بر تولید برق پایدار در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور به خبرنگاران گفت: از این میزان برق تولید شده حدود یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید انرژی همزمان در حال انجام است، افزود؛ نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات پنج واحد به طور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی به صورت مطلوبی استفاده کند.

این مسئول با اشاره به این موضوع که تعمیرات پیشگیرانه و پایش مداوم واحدهای تولید انرژی به صورت دقیق و با جدیت در حال انجام است،حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه عنوان کرد.

بادرستانی خاطرنشان کرد: برای کاهش آلایندگی های احتمالی در نیروگاه تجهیزات را مرتب به روزرسانی می کنیم و ار فناوری های پیشرفته در این حوزه استفاده می شود.

حاکی است، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *