امروز پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳

باید به دنبال منابع مالی جدید برای استان خراسان جنوبی باشیم

خراسان جنوبی – ابتکارآنلاین: استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با هماهنگی‌های لازم به دنبال خلق منابع مالی جدید برای رفع ناترازی منابع بانکی در استان باشیم.
کد خبر: 16093
زمان انتشار: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ بعد از ظهر -
23 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از تسنیم – جواد قناعت، امروز پنجشنبه هفتم دی در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری مشکلات منابع بانکی استان از مرکز، اظهار کرد: باید با تعاملات و پیگیری جدی خودمان رفع مسائل بانکی استان را افزایش دهیم.

وی به ناترازی در منابع بانکی استان و لزوم پیگیری برای رفع این مشکل از طریق بانک‌های متولی در مرکز اشاره و عنوان کرد: مسئولان و مدیران بانکی استان باید به صورت هفتگی در مرکز حضور داشته باشند و با افزایش سطح تعاملات برای جذب منابع بانکی بیشتر تلاش کنند.

قناعت با تأکید بر افزایش جذب منابع اعتباری از محل صندوق توسعه ملی و اینکه الان سهم خراسان جنوبی از این محل پایین است، بیان کرد: نیاز است از طریق صندوق توسعه ملی، سهم استانی خود را از ظرفیت صندوق ملی افزایش دهیم و در جلسات بعدی پیشنهادات لازم برای این منظور ارائه شود.

وی با اشاره به فراهم کردن بسترهای لازم برای استفاده از منابع جدیدی از جمله ال سی و اوراق گام و شیوه‌های ترکیبی هم گفت: در جلسه بعدی پیشنهادات لازم در خصوص استفاده از این منابع ارائه شود تا مکاتبات لازم با مرکز صورت گیرد.

قناعت با بیان اینکه براساس دستور رئیس جمهور بانک‌های دولتی و غیردولتی خراسان جنوبی موظفند منابع بانکی خود را صرفاً برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در داخل استان هزینه کنند، افزود: اینکه منابع قرض‌الحسنه به خارج استان پرداخت شود قابل قبول نیست و در صورت پرداخت یک فقره تسهیلات به خارج از استان مدیر مربوطه توبیخ خواهد شد.

وی با تأکید بر همراهی بانک‌های خصوصی در زمینه اجرای قوانین ابلاغی بانک مرکزی، بیان کرد: اگر بانک های خصوصی توان اجرای قوانین ابلاغی را ندارند از استان بروند.

استاندار با ذکر این نکته که اگر بانک‌های خصوصی حرکت غیرمنطقی داشته باشند ما هم توان برخورد غیر منطقی خواهیم داشت، متذکر شد: باید بانک‌های خصوصی زیر چتر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قرار گیرند.

قناعت با اشاره به لزوم جذب حداکثری خراسان جنوبی از منابع شناور ملی، عنوان کرد: در این راستا باید روند تکمیل مدارک تصریح شود تا سهم‌بری استان از این منابع بیشتر گردد.

وی با تأکید بر افزایش تعامل دستگاه‌های متولی با بانکی‌های مرتبط در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و تکلیفی گفت: این ارتباط به باید نحو عالی و شایسته باشد تا روند پرداخت تسهیلات تسریع شود.

استاندار خواستار برگشت منابع بانکی معوقه در دست مردم، واحدهای تولیدی و افراد غیر خوش حساب شد و گفت: باید از پرداخت تسهیلات به افرادی که خوش حساب نیستند خودداری شود.

وی با تأکید بر احیای واحدهای اقتصادی که نهضت آن در استان بصورت جدی دنبال می‌شود، بیان کرد: باید از منابع بانکی در این زمینه کمک شود و این از موضوعاتی است که مورد ارزیابی ما در سال جاری قرار می‌گیرد.

قناعت افزود: سال گذشته رتبه خوبی در زمینه احیاء واحدهای اقتصادی داشتیم و انتظار این است که با همکاری خوب بانک‌ها و مسئولان متولی امسال هم رتبه خوبی را در سطح کشور کسب کنیم.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری زمان کوتاهی داریم و باید بانک‌های متولی در زمینه پرداخت تسهیلات تکلیفی خود اقدام فوری داشته باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *