امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اسلامشهر تخریب شد  

اسلامشهر – ابتکارآنلاین: فرماندار اسلامشهر گفت: در سال جاری با ۷۰۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قضایی و ۱۲۵ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.
کد خبر: 16074
زمان انتشار: ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ قبل از ظهر -
18 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسین حبیبی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه عده ای سودجو و فرصت طلب با ساخت و ساز غیر مجاز به دنبال سودهای کلان خود هستند و در این بین تهمت های مختلف و گلایه های مردم متوجه مسئولان است، اظهار داشت: شهرداران، دهیاران و افراد مسئول در زمینه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز برای حفظ آبروی خودشان هم که شده باید قاطعانه به وظایفشان در این حوزه عمل کنند.

وی با بیان اینکه صرفاً با کار اداری و نامه نگاری نمی شود با ساخت و ساز غیر مجاز مقابله و از بار مسئولیت شانه خالی کرد، افزود: باید اقدام میدانی توسط افراد مسئول در این زمینه صورت گیرد و از تمام ابزارهای قانونی جهت مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز استفاده کنیم.

فرماندار اسلامشهر ضمن قدردانی از برخوردهای قضائی صورت گرفته با متخلفان حوزه ساخت و ساز غیرمجاز، با بیان اینکه دستگاههای نظارتی و قضائی در روزها و هفته های آتی نیز ورود جدی به این عرصه خواهند داشت، ادامه داد: هیچ ملاحظه و خط قرمزی در این زمینه نداریم و به نظر می رسد در شرایط فعلی برخورد قضائی و زندان است که می تواند به عاملی بازدارنده برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: مگر می شود در یک روستا ساختمانی هفت طبقه احداث شود، مگر آن روستا دهیار یا شورای روستا ندارد؟

حبیبی با اشاره به اینکه اکثر آرای صادره در کمیسیون ماده ۹۹ تخریب بناهای غیر مجاز ساخته شده است، اظهار داشت: تمام دهیاران ملزم هستند تصاویر مربوط به اجرای آرای کمیسیون ماده ۹۹ و همچنین تخریب طبقات غیر مجاز ساخته شده در روستاها را به فرمانداری ارسال کنند.

وی به وظایف نظارتی شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی وظیفه دارند نسبت به عملکرد شهرداران و دهیاران در حوزه ساخت و سازها نظارت داشته باشند همچنین اگر هرگونه دخالت، سفارش و فشاری از سوی اعضای شورا درخصوص ساخت و ساز غیر مجاز وجود دارد باید توسط شهرداران و دهیاران به دستگاههای ذیربط گزارش شود.

فرماندار اسلامشهر افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته جهت برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرها و روستاها، اقدامات راضی کننده نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد. هرچند اسلامشهر در سطح شهرستانهای استان تهران در زمینه مقابله و برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز از وضعیت مناسبی برخوردار است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *