امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مزار شهدای قیام ۱۰ دی ورامین گلباران شد

ورامین - در آستانه سالروز قیام خونین ۱۰ دی ۵۷ ورامین ، گلزار شهدای این قیام خونین با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولان شهرستان ورامین گلباران شد.
کد خبر: 16127
زمان انتشار: ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ بعد از ظهر -
20 بازدید

به گزارش ، مردم شهیدپرور و ولایت مدار شهرستان ورامین پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه، با اجتماعی عظیم پس از عبور از خیابان ۱۵ خرداد که یادآور قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ و ۱۰ دی سال ۵۷ مردم این دیار است، با حضور در بقعه شاه حسین ، محل دفن شهیدان حسن کریمی و محمدحسن شیرازی دو نفر از شهدای قیام خونین ۱۰ دی ۵۷ ورامین ، را گلباران کرده و با گلاب شستشو دادند.

پیکر شهید مسعود میرزایی دیگر شهید این قیام در صحن امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ورامین به خاک سپرده شده است.

قیام خونین ۱۰ دی ماه سال ۱۳۵۷ ورامین با شهادت معلم جوانی به نام حسن کریمی آغاز شد؛ قیامی که در آن سه نفر از جوانان ورامینی با خون خود خیابان‌های شهر را رنگین کردند.

مردم ورامین که پس از قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ خفقان شدیدی را تجربه کرده و به دلیل استقرار ساواک در این شهر، تحرکات آنان با شدیدترین تدابیر امنیتی همراه بود، با افزایش اعتراضات مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی، از اوایل دی‌ماه با برپایی راهپیمایی و تجمعات اعتراضی، بار دیگر خشم و انزجار خود را از ظلم رژیم ستم‌شاهی ابراز کردند.

پیش از ظهر یکشنبه دهم دی‌ماه سال ۵۷، تعداد زیادی از مردم ورامین با آمدن به خیابان، دست به اعتراض زده و در خیابان اصلی شهر که امروز به نام شهدا مزین شده، به راه افتادند.

جمعیت در مقابل جایگاه سوخت ورامین، با آماج گلوله‌های مزدوران ستم‌شاهی مواجه شدند و در این میان، یکی از تیرها مستقیم به قلب جوانی به نام حسن کریمی اصابت کرد و او، نخستین شهید قیام خونین ۱۰ دی ورامین شد.

پس از به شهادت رسیدن شهید کریمی، مسعود میرزایی دیگر جوان ورامینی در حالی که پیکر شهید را بر روی دست گرفته بود، در مقابل امامزاده کوکب‌الدین، به ضرب گلوله مستقیم به سر، به شهادت رسید.

مزدوران ستم‌شاهی بار دیگر به روی جمعیت آتش گشودند که بر اثر آن، جوان دیگری به نام محمد حسن شیرازی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید تا مردم ورامین بار دیگر دین خود را به انقلاب با تقدیم خون جوانان خویش ادا کنند.

مردم ورامین شکایت از رژیم کودک کش اسرائیل را امضاء کردند

مردم خداجوی و ولایتمدار ورامین روز جمعه با راهپیمایی با شکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۰ دی ورامین، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه اعلام کردند.

مردم خداجوی و ظلم‌ستیز شهرستان ورامین، روز جمعه پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه، در اجتماعی با شکوه، انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل اعلام و بر حمایت همه جانبه مسلمانان و تمامی آزادیخواهان جهان از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در حاشیه این اجتماع، مردم ورامین به صورت خودجوش، طرح شکایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی به مراجع بین المللی را امضاء کردند و خواستار پیگیری مسئولان در طرح شکایت از این رژیم جعلی در مجامع بین المللی شدند.

مردم ورامین اعلام کردند که تا نابودی رژیم کودک کش اسرائیل از حمایت مردم مظلوم فلسطین و غزه بر نمی دارند.

مردم ورامین در طول مسیر راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، انزجار و خشم خود را از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرده و از تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان خواستند تا با اتحاد علیه این رژیم جعلی، وعده خدا در نابودی کفر را محقق کنند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *