امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره اقوام و عشایر شهرستان اسلامشهر با هدف کارآفرینی

اسلامشهر – ابتکارآنلاین: همزمان با فرارسیدن فصل زمستان جشنواره ملی اقوام و عشایر در شهرستان اسلامشهر آغاز بکار کرد تا تُرک، کرد، لر، ترکمن، عرب، مازنی، گیلک، بلوچ و دیگر اقوام ایرانی در کنار هم رنگین کمان رنگها و آداب را تشکل دهند و نمایشگاهی جذاب را برپا کنند.
کد خبر: 16142
زمان انتشار: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ قبل از ظهر -
18 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – یک سوم از غرفه های جشنواره اقوام و عشایر شهرستان اسلامشهر به صورت رایگان به زنان توانمند سرپرست خانوار و گروههای جهادی برای فروش محصولات خود با هدف کار آفرینی اختصاص یافت.

شاید بتوان یکی از نقاط پررنگ و قوتی که از سال گذشته تاکنون در آغاز هفته فرهنگی اسلامشهر بیشتر به چشم می آید را می توان برپایی جشنواره اقوام و عشایر برشمرد.

جشنواره ای که در آن با ایجاد غرفه های معرفی محصولات سنتی استان های گوناگون کشورمان شناختی از آن ها در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد و نکته مهم آن است که درسال جاری یک سوم از غرفه های جشنواره مذکور به صورت رایگان به زنان توانمند سرپرست خانوار برای فروش محصولات تولیدی و گروه های جهادی اختصاص یافته است.

از دیگر محورهای جذاب جشنواره اقوام و عشایر را باید برپایی سیاه چادرهایی از اقوام مختلف و اصیل ایرانی و همچنین اجرای موسیقی های مقامی و محلی نقاط گوناگون کشورمان برشمرد، به طور مثال در نمایشگاه پیش رو از سیاه چادرهایی از ایلام، سمیرم و سازه حصیری از قوم عرب و خیمه عربی حضور دارند.

در بخش اجرای موسیقی زنده نیز قرار است گروه های هنری از برخی مناطق کشورمان چون: گروه ائل سون استان مرکزی و گروه های کرد، نوایی لرستان، آذری، عرب و خوزستانی به اجرای برنامه بپردازند. اجرای گروه های سرود در گونه های: حوزه مقاومت، شهید سرافراز سردار سلیمانی، حماسی و میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) از دیگر بخش های مهم جشنواره اند.

برپایی تئاتر خیابانی، نمایش های عروسکی برای کودکان، برگزاری مسابقات محلی و خانوادگی و اهدای جوایز نفیس از طرف موسسه برگزار کننده از دیگر قسمت های مطرح شده است.

در جهت اهمیت به ورزش و تندرستی و کتاب و کتابخوانی، اجرای هیات ورزشی و نشست کتابخوانی در حوزه مقاومت و همچنین تجلیل از مقام ارجمند خانواده های گرانقدر شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای ورزشکار از طریق معرفی ادارات مذکور و بنیاد شهید شهرستان اسلامشهر از دیگر قسمت های شاخص است.

یکی از بخش های جذاب برای کودکان نیز شتر سواری رایگان است؛ که بالطبع باید بخش هیجان انگیزی برای آن ها باشد.

نمایشگاه اقوام و عشایر اسلامشهر از ۱۰ تا ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در میدان نماز، خیابان سلامت جنب اتوبوس رانی آماده پذیرایی از بازدید کنندگان است.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *