امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارخانه منسوجات بی‌بافت رزن افتتاح شد

همدان – ابتکارآنلاین: با حضور استاندار همدان کارخانه منسوجات بی‌بافت رزن با سرمایه گذاری ارزی ۵۰۰ هزار دلار در شهرک صنعتی این شهرستان به افتتاح و بهره برداری رسید.
کد خبر: 16192
زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ بعد از ظهر -
20 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – فرماندار رزن یکشنبه ۱۰ دی در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد:  کارخانه منسوجات بی‌بافت دارای ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰۰ تن بوده که با سرمایه گذاری ثابت ۸۷ میلیارد ریال و با سرمایه گذاری ارزی ۵۰۰ هزار دلار در این شهرستان احداث شده است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار گفت: مساحت این طرح ۵۹۶۰ مترمربع با زیربنای ۶۰۰ مترمربع با توان برق ۲۰۰ کیلو وات با آب مصرفی ۱۰۰۰ مترمکعب در سال و با میزان سوخت مصرفی ۱۰ هزار مترمکعب بوده و اشتغال پروانه بهره برداری این طرح ۱۵ نفر و در ظرفیت کامل ۲۵ نفر است.

وی بیان کرد: از ویژگی این طرح تولید منسوجات بی بافت، تشکیل لایه به روش مذاب اسپان باند با اتصال حرارتی است.

استاندار همدان همچنین در این سفر یکروزه خود به شهرستان رزن از واحد تولید “ارکان لوله” شهرک‌صنعتی این شهرستان با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر بازدید کرد.

فرماندار رزن در بازدید استاندار همدان از این طرح گفت: این واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهرستان رزن در تولید  قطعات خودرو از جمله آینه بغل خودرو و انواع سوئیچ خودرو فعال بوده که برای ۱۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و در سال دارای دو میلیون و ۳۰۴ قطعه تولید است.

غفاری‌آثار یادآور شد: پروانه بهره برداری این واحد تولیدی، شرکت تولید لوله بوده که به علت نبود بازار در حال حاضر در این واحد قطعات خودرو تولید و مونتاژ می شود ضمن اینکه رایزنی برای اصلاح پروانه انجام شده است و  در سال گذشته واحد فوق  ۱۱۰ نفر افزایش نیرو داشته و در حال حاضر در مجموع ۱۴۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه پروژه مجتمع تجاری مهستان شهر دمق یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که صبح امروز با حضور استاندار همدان در این شهرستان به افتتاح و بهره برداری رسید.

سال شروع این پروژه ۱۳۹۲ بوده که پس از ۱۰ سال این پروژه در دو طبقه شامل ۳۴ واحد تجاری افتتاح شد.

مساحت سطح اشغال شده این طرح ۶۹۰ متر مربع و مساحت کل طبقات ۱۳۸۰ متر مربع بوده و نوع سازه اسکلت فلزی با عرشه بتنی است .

سیستم اعلان حریق، سیستم حرارت مرکزی و تنوع در ابعاد فضاهای تجاری از ویژگی ها و امکانات این پروژه بوده و طرح فوق با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری شهر دمق ایجاد شده و برای ۳۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است

هزینه ساخت این پروژه ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری و ارزش روز این طرح ۴۵۰ میلیارد ریال  است.

استاندار همدان در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: ارتقاء دهستان بقراطی به بخش پروسه سختی دارد که این امر با پیگیری های مسئولان به ویژه نماینده شهرستان در مجلس انجام شد چرا که مجموعه و ساختار دولتی زیر بار این امر نمی‌رود و معمولا قانون مکلف به کوچک سازی کرده اما در جایی که ضرورت باشد این امر انجام می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به ارتقاء دهستان بقراطی به بخش به مرکزیت شهر تازه تأسیس بابانظر افزود: باید تلاش شود تا در کمترین زمان این منطقه چهره شهر به خود بگیرد تا این شهر تازه تأسیس از آثار و خدمات تبدیل شدن به شهر بهره‌مند شود.

با سفر یکروزه امروز استاندار همدان به شهرستان رزن افتتاح و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی انجام شد.

افتتاح بخش بقراطی، کلنگ زنی ساختمان اداری بخشداری بقراطی، افتتاح آسفالت معابر روستایی بابانظر، بهره برداری مجتمع تجاری دمق، بهره برداری از آسفالت معابر روستایی روستای غلامعلی، بهره برداری از کارخانه منسوجات بی بافت و کلنگ زنی پروژه احداث ساختمان های طرح نهضت ملی مسکن طرح هایی بود که در این سفر افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *