امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۵ عدد کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب تهران و پردیس نصب شد

پردیس – ابتکارآنلاین: مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از نصب ۴۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار طی آذرماه امسال در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.
کد خبر: 16184
زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ بعد از ظهر -
18 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – وحید مرادی نسب روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: باتوجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران به دلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است کلیه چاه های پروانه دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شوند.

وی افزود: شرکت متبوعش در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب ۴۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه های مجاز با مصارف،صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

مرادی نسب خاطرنشان کرد: نصب کنتور بر روی چاه ها یکی از طرح های مهم طرح تعادل بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این پروژه را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری ویژه خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *